Gå til innhold

Venninne som AAALLTID klager over mannen sin.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal man si til dem? Nå har jeg hørt på henne klage i to år. Enten er han aldri hjemme, bare på jobb, med venner, er utro, vil på byen, lyver til henne, behandler ikke barna ok, and the list goes on. Poenget er at jeg i disse to årene har vært svært støttende. I perioder har jeg hørt på henne timesvis HVER ENESTE dag. Jeg har prøvd å gi råd, minst 5 forskjellige! (Går fra han, ta en pause, flytt fra hverandre en periode, SNAKK sammen o.l) Hun følger ikke ET ENESTE av mine råd. Hun fortsetter bare å klage. Nå har jeg kommet til et punkt hvor jeg ikke gidder mer. Man kan ikke hjelpe en person som ikke er interessert i hjelp? Nå føler jeg at hun er mer eller mindre patetisk som fremdeles er hos denne mannen som behandler henne som dritt. Jeg har ikke respekt for mennesker som ikke respekterer seg selv. Hvordan si til henne på en pen måte, at jeg ikke orker å høre på henne mer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det vært meg hadde jeg nok fått et lite anfall når hun for n'te gang klager sånn, og spurt "men hvorfor ER du sammen med ham da", mulig påfulgt av mye av det du nevner nedover i innlegget ditt. Jeg kan godt høre folk klage, jeg, men når det man klager på har en løsning eller fler og folk ikke gidder å gjøre noe med det så får de også beskjed om at da får de slutte å klage til meg i alle fall....

Skrevet

Ja,jeg er bare redd for å være en dårlig venninne. Jeg mener, mine venner må mer en gjerne klage til meg, spørre om råd og slike ting. Jeg hører mer enn gjerne på mine venninners problemer. Men når det er det samme tema 2 år på rad og jenten ikke snakker om annet, ja, nok er nok! Hun viser INGEN interesse av å finne en løsning. Sier bare at hun elsker han og ikke kan leve uten.

Skrevet

Det skjønner jeg vledig godt, men en god venninne er ikke alltid en som bare sier det man vil høre (oj, kom det fra meg? Jeg som vanligvis er veldig redd for å såre folk, hehe). Og det går an å si på en pen måte at hvis hun likevel velger å bo med denne mannen kan forholdet umulig bli noe bedre så lenge hun er så fokusert på alt som er galt, enten det er graverende (da burde man jo komme seg ut uansett hvor "glad" man er i mannen) eller bagateller. Det blir jo et uggent forhold dere i mellom også når hun bare ojer seg og du kjenner det plager deg.

Skrevet

Ja, nå har det desverre blitt sånn at jeg unngår å snakke med henne :/ Orker ikke å høre på det. Må vel bare bite i det sure eple å fortelle henne det.

Skrevet

det blir ikke bedre når hun ikke vet hva du føler vertfall..=)

si det til henne,så kanskje hun ser det litt annerledes..

fortell henne at om du er så misfornøyd med mannen din så bør du kanskje revurdere hele dritten

Skrevet

Kvinner trenger ikke alltid råd, de trenger bare å klage i blant. Noen da. Jeg lærte bort følgende til min egen mann. Når jeg vil klage og syte, så skal han si

"Å huffda, det er jo forferdelig, er det noe jeg kan gjøre".

Ommatt og ommatt. Med evt variasjon så det ikke virker påtatt (Men ikke med betydning utover akkurat det). (Vel, menn kan få lov til å bare si det der om og om igjen). Da går den sinna luften ut av jenter og alt blir ok igjen. Prøv det, det funker. Og bruker mindre energi. Tar kortere tid og.

Skrevet

huff, jeg synes det er så slitsom med folk som ikke grieer å fiske sine egne probleer. til slutt sier jeg som regel at det er opp til dem selv om de vil ha det bra eller ikke, så frå de fikse problemet sitt og komme seg videre i livet... jeg er kanskje ikke så populær alltid... men selv mener jeg faktisk at jeg tar tak i de problemene jeg har fordi jeg har et ønske om å ha det best mulig til enhver tid. Jeg kan ikke forstå at ikke alle andre gjør det samme!

tante Sofie!

Skrevet

Jeg har prøvd denne løsningen,men da fortsetter hun i timesvis (enten på tlf eller msn) og slutter ikke før jeg sier at jeg må gå!

Skrevet

Oj. Da hadde jeg hatt dårlig linje -spraaaaaaak- på mobilen bestandig...tror jeg...

Skrevet

Nemlig, og det er det som er så trist :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...