Gå til innhold

Noen som sliter med kvalme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så fryktelig kvalm! Er det normalt nå da? Trodde man var ferdig med slikt jeg :(

31+2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA vi er i samme båt der. Jeg er akkurat fullgått uke 31 og er veldig kvalm. Sluttet og kaste opp daglig for en uke siden, men har etter det bare vært MER kvalm. Få håpe det snart gir seg for oss begge.Har du vært kvalm og sånn hele svangerskapet?

Skrevet

Jeg har vært kvalm omtrent under hele svangerskapet, men midt i så roet det seg noe ned. Men nå er det ille igjen.. Det kommer og går, men er der hele tiden på en måte! Og nå er jeg i uke 36. Har blitt en del av hverdagen min å være kvalm eller å kaste opp litt på morgenen.. Hehe

Skrevet

Har du vært kvalm hele sv.skapet eller? Er så sliten av å være kvalm at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Hehehe. Har du noen tips da? Jeg drikker endel grønn te, og det hjelper, men bare en time/halv time. Har du spurt legen din om det er normalt? Min har tatt ferie, så jeg får ikke snakket med han før i august.

Jeg var kvalm ca 3mnd ut i sv.skapet, men det gav seg plutselig. Men så kom det for 3-4 uker siden igjen. Trodde det bare var forbigående, no virus eller no, men neida...blir ikke kvitt det! Får håpe vi kommer over det alle tre her, snart. Er ikke no gøy :(

Skrevet

Jeg har gått kvalm hele veien, masse brekkninger men heldigvis ikke så mye oppkast... Kombinasjonen av kvalme og halsbrann er noe jeg virkelig ikke setter pris på.

Legen min kommenterte det sist så vidt det var... da sa han at sure oppstøt og halsbran jo var naturlig.... og når man gikk kvalm i tilegg så var det jo lett å trigge kvalmen også.

Har ikke så mange triks... eneste som hjelper meg og få sover er å sove med hodet/ overkroppen hevet slik at oppstøtene holdes i sjakk om natta ihvertfall :)

Skrevet

Hehe... å være kvalm som gravid er jo normalt. Noen mer enn andre, og noen ingenting.

Det eneste som hjelper for meg er å spise lite og ofte.. Man bør ikke gå sulten! Helst spise hver tredje time.

Har faktisk ingen andre kjerringråd. Kanskje det å ha et drops å suge på..

Når jeg er kvalm er det dummeste jeg gjør å spise suppe eller drikke vann, da kommer det opp igjen med en gang om morgenen.

Mot halsbrann har jeg funnet ut at kalsiumtabletter er ypperlig!! (Å suge på)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...