Gå til innhold

Hodepute til den lille...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før sa de jo at man ikke skulle bruke hodepute til den lille, men nå leser jeg mer og mer at jordmødre, fysioterapauter etc anbefaler at man bruker det. Og i Sverige er det så anbefalt at "alle" bruker det..

Den skal selvsagt være kjempetynn, nesten sånn at man har et par putetrekk inni putetrekket liksom, og babyen skal ligge på den med skuldre, nakke og hode, sånn at den ikke får en "knekk" i nakken..

Hva skal dere gjøre?? Hodepute eller ikke hodepute??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde hvertfall men ikke skulle ha det.. så si det? ble usikker no

Skrevet

Jeg var på Princess idag, og der hadde de en i dun (35X40cm) til 129,-. Den var så tynn, så tynn, og hun damen som jobbet der sa at det ble mer og mer anbefalt..

Tenkte jeg skulle høre litt her inne før jeg evt kjøpte..

Skrevet

Vi skal ha det til den lille prinsen vår!

Skrevet

Hei!!

Vi har kjøpt en liten hode pute til babyen vår.. Men bare til senga.. I vogna kommer jeg bare til å ha et putetrekk eller en klut.. Men det er pga at jeg trur ikke jeg kommer til å bruke vogna så mye.

Det er jo bare å ta bort puta hvis man synes at ungen ligger på en merkelig måte eller ikke er fornøyd..

Skrevet

Sant.. Kan jo bare teste det ut og se an.. Jeg syntes hvertfall det ikke høres ut som en dum ting..

Skrevet

jeg var i tvil, og spurte jordmor, og hun frarådet det pga økt fare for krybbedød. Dersom ungen får snudd på seg, og får hodet ned i puta, kunne h*n dø. Hun sa at spedbarn skal ligge helt flatt på ryggen. så jeg droppa pute. Men det er vel mange ulike meninger om dette som om mye annet.

Skrevet

Vi brukte det med lillemann frem til han fikk bort den verste skjevheten i hodet (hadde favorittside). Fysioterapeuten anbefalte det på det sterkeste mens helsesøster var litt i tvil. Men den puta er så tynn, at jeg ikke tror den utgjør noen fare. Fysioterapeuten min sa at babyens hode, skuldre og øvre del av rygg skal ligge på puta.

Kommer nok ikke til å bruke det på jenta i magen med mindre hun begynner med favorittside hun også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...