Gå til innhold

Nye spennende ting plantet i hagen :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liker å så,plante,grave i hagen og få frem uvanlige vekster ;)

Så nå er siste tilskuddet satt...og vi har dermed chilli og kiwi! gigablåbær og røde stikkelsbær ;)

Reddikene er store og søte,jordbæråkeren avler 2-3 kurver hver dag og potetåkeren vokser seg høy og fin.

Gulrøttene er i farta,løken og salaten er snart klar.

All jobben med det er bare terapi,litt støl rygg,vonde armer og kronisk jord under neglene :))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en spennende kjøkkenhage du har! Er det mulig å få til kiwi her i Norge altså?

Skrevet

Det er spennende med eksotisk kjøkkenhage ;)

Og jada ,det er mulig å få til kiwi i Norge....MEN lærte igår at man må ha planter av forskjellig kjønn for at de skal bære frukter...

Og hvordan i all verden ser man forskjell på en mannekiwi og en damekiwi liksom???

Den jeg har plantet har ihvertfall ingen tegn til pupper...så kanskje det er et hannkjønn ;)

Skrevet

Du verden,- det høres ut som den perfekte kjøkkenhagen. Du er flink!!

Og forskjellen på manne- og damekiwi er kanskje lettest å finne hvis du kikker mellom beina på den ???? :-))))) Det må nok eksperter til for slikt vil jeg tro!

Skrevet

Hei Plutseliten!

Høres ut som en spennende og fruktbar hage du har. Skulle gjerne ha mottatt noen tips fra deg. Har alltid drømt om en liten kjøkkenhage, men tror ikke hagen vår egner seg til det. Må nok vente til jeg blir gårdskone... (kan nok bli jo før jo heller, selv om jeg ikke akkurat ser for meg meg selv på en traktor, ha, ha!)

Da jeg var liten, så hadde vi sånne amerikanske blåbær i hagen. Ble ganske så store, men jeg var litt skuffet, for de var helt hvite inni.

Må være godt å kunne høste av egen avling. Husker vi hadde en liten "boks" på barneskolen som vi plantet oppi, og det var så spennende å se hva som dukket opp da vi var tilbake på skolen om høsten.

Jeg får nøye meg med bærplukking, jeg. Håper å få til en tur på fjellet om ikke altfor lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...