Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva betyr det dersom en har høyt SF-mål? Sier dette noe om str på barnet eller..? Mitt mål ligger helt øverst på normalkurven ser jeg. Noen som har erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to barn fra før, og begge gangene har sf-målene ligget helt i toppen av det grønne feltet, og tom litt over det på slutten. Barna har ikke vært spesielt store, dvs første ble født til termin og veide 3,6 kg. Andre ventet til to uker etter termin og veide 4,3, så han var litt stor, da. Men han hadde jo veid mindre hvis han ble født til termin.

Jordmora sa at jeg bare har stor mage når jeg er gravid. Kanskje jeg har litt mer fostervann enn gjennomsnittet, eller at magen sitter litt høyere eller noe, slik at målene blir som de blir.

Skrevet

Min jordmor sa til meg at gjennomsnittet på babyer er litt større nå enn når det skjemaet som benyttes av de fleste nå ble laget. Hun sa at derfor ligger de aller fleste i dag øverst på normalkurven i skjema, eller litt høyere.

Skrevet

Takk for svarene:-)

Skrevet

Jeg har tre barn. I de to første svangerskapene lå jeg hele veien over det grønne feltet, men ungene var under gjennomsnittet, kun 3200 og 3300 g. Denne gangen lå jeg over det grønne feltet nå også, akkurat som de to forrige gangene, men nå var bebien større. 4 kg ved fødselen.. Men kurven var nesten identisk med de to første som var mye mindre..

Skrevet

Jordmor fortalte meg at om man lå over kurven så var enten babyen stor eller det var mye fostervann.

Skrevet

Jordmora mi sa at om man har bakovervendt livmor kan man ha noe høyere mål pga livmoras stilling... den står mer ut..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...