Anonym bruker Skrevet 7. juli 2008 #1 Skrevet 7. juli 2008 blir 80 til kaffe.Skal ha endel andre kaker, men er det nok med 3 etg bryllupskake da....
LinTin Skrevet 7. juli 2008 #2 Skrevet 7. juli 2008 Hørtes kanskje litt lite ut...? Vi skal ha 70 gjester og har 9 etg kake (i trappeformasjon så de blir mindre og mindre) og da skal det være ca 1 stk pr pers..
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2008 #3 Skrevet 7. juli 2008 Tror det kan holde jeg, spørs litt hvor stor den er i tre etager da. Da venninnen min giftet seg hadde de marsipankake 3 etg til åtti gjester og da var det igjen en del etter festen, men de hadde en del andre kaker også da.Så de kommer nok litt an på hva slags kake du skal ha som bryllupskake og hvor mange andre typer kake du skal ha. Veldig ofte er det selve bryllupskaken det blir spist minst av er mitt inntrykk.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2008 #4 Skrevet 8. juli 2008 Vi skal ha 2 store hjerter med bro imellom. Den er beregnet på rundt 70 pers. Regner med at det er masse kaker igjen
Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 11. juli 2008 #5 Skrevet 11. juli 2008 Det er nok i massevis ja, en stor rund kake (som den nederst) er bergenet til 25-30 personer og ikke alle spiser av kaken pluss at det er som regel mange andre kaker
Arb.ledig husmor Skrevet 11. juli 2008 #6 Skrevet 11. juli 2008 Komme jo an på kor mange stykker det er tenkt pr.kake.. Hos oss er det 12 stykker pr.kake, og vi blir 28 stk, så vi skal kun ha 2 kaker, pluss en hvit dame...
Gurine og gulla Skrevet 11. juli 2008 #7 Skrevet 11. juli 2008 Oj det var ikke mye... hehe,,,men sikkert passende... vi var 85 stk og hadde ca 30 kaker og fromasjer.. men her på sunnmøre er det ganske vanlig og "frotse" i kaker, til sånne store dager.... Men må innrømme vi løyvde mye:) Hadde noen etter selskap hos mine foreldre og svigers, der naboene fikk komme og få en kake bit....Alt var borte i løpet av 3.- 4 dager. bortsett fra en del av bryllupskaken... den ble nedfrosset så vi fikk spise når vi kom hjem fra bryllupsreise:)
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #8 Skrevet 12. juli 2008 Regner med det er nok. Venninna mi hadde to hjerter med bro mellom. De hadde ca 120 gjester. Det ene hjertet ble ikke rørt, så det la de i fryseren etter bryllupet, og tok opp igjen på 1-årsdagen.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2008 #9 Skrevet 12. juli 2008 9 etasjer for 70 gjester?? Det hørtes veldig mye ut spør du meg!! Håper de kakene er ganske små, eller at dere ikke skal ha noen andre kaker i tillegg? Jeg var i et bryllup med 50personer med en liten 3etasjer, og der var det mer enn nok igjen etterpå..
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2008 #10 Skrevet 13. juli 2008 Stemmer det molina sier Jeg er også fra sunnmøre..Hehe Her er det vanlig med MASSE kaker... Var i dåp for litt siden, var godt over 20 kaker der ;o) Til 24 folk..hehe
Tweak Skrevet 15. juli 2008 #11 Skrevet 15. juli 2008 Jepp, på sunnmøre er det kakebordet som teller. Det skal bugne av overflod! Men er det ikke en slags tradisjon da, at noe av bryllupskaken skal tas vare på og fryses ned? At det skal bringe fruktbarhet eller noe slikt?
To fine jinter ;o) Skrevet 20. juli 2008 #12 Skrevet 20. juli 2008 Vi blir 100 stk. Skal bestille kake med 3 etasjer, beregnet på 60 personer. Det blir så utrolig mange andre kaker, og bryllupskaken er kanskje den kaken det går minst av.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #13 Skrevet 21. juli 2008 Takker for mange innspill. Vi har jo en ganske stor 3. etg kake i marsipan med multer i:) i tillegg kommer jo bløtekake, sjokoladekake, smørkrem kake, daim, eple etc.. tilsammen blir det kanskje 10- 12 kaker. Kanskje jeg burde ta 20 da, for å være trygg? Her i Aremark er vi ikke spesielt kake etende..
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #14 Skrevet 21. juli 2008 Tror nok det holder i masse vis. Og om dere ikke er så mange kakemomser så er det nok. Jobber som servitør og har da vært i ganske mange bryllup. Kan tenke meg at i 80% av selskapene er halv parten av kakene igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå