Gå til innhold

2 år, vallergan og paracet... hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Sønnen min har fått infeksjon i munnen med værk og det hele.. har nesten ikke spist på maange dager.. vil ikke ha smokk og sover dårlig.. Var hos legen i dag og fikk vallergan for at han skal sove. Hun sa også at han kunne ta paracet mot smartene i tilleg til å smøre på noe antiseptisk på selve såret i munnen..

Men skal jeg gi vallergan(sove medisin) samtidig som paraceten?....

Det er jo to forskjellige ting..men..

Vi gir mindre vallergan enn det som han kan få, også mindre paracet...

noen leger der ute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter...

Skrevet

Min sønn gikk lenge på vallargan mot infeksjoner i ørene. Klødde seg tilblods å vi var utslitt etter natte våking. Han hadde feber så han fikk paracet, men samme dose vallargan. Legen sa det var greit.

Fant dette i felleskatalogen:

Bruk av andre legemidler sammen med Vallergan.

Effekten av behandlingen kan påvirkes hvis legemiddelet tas sammen med alkohol, enkelte midler mot høyt blodtrykk, sterke smertestillende legemidler, narkosemidler, de fleste legemidler som brukes ved psykiatriske lidelser og sove- og beroligende midler.

Rådfør deg alltid med lege eller apotek dersom du bruker eller nylig har brukt andre legemidler, dette gjelder også reseptfrie legemidler.

Skrevet

hvorfor gir dere ikke han riktig dose paracet`? er ikke farlig det.

Han kan få paracet dose etter kg (står på pakningen) 4 ganger i døgnet. Det er dumt å ikke gi nok smertestillende, da han vil bare ha unødig ubehag.

det er ikke kontraindikert å bruke paracet sammen med vallergan.

men jeg syns dere skal gi den vallergan dosen legen har gitt dere beskjed om å gi. Skal ikke uttale meg mer om vallergan da det er ett legemiddel jeg ikke liker å bruke på barn (er sykepleier) men når en lege har ordinert det og bestemt en dose, så skal det være godt nok.

Er dere usikre ang bruk av vallergan så burde dere også ringe fastlegen eller evt legevakten. Da får dere kyndig rådgvining ang bruk til deres barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...