Gå til innhold

Hvis dere er redde for å revne under fødsel, se her...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig glad for at de praktiserer dette grepet på SUS:)

Skrevet

Noen som vet om det er dette de praktiserer på Ullevål?

Har en venninne som fødte der i februar, og hun nevnte noe om at jordmoren "kontrollerte" siste del av fødselen slik at hun ikke revnet.

Skrevet

slenger meg på og spør om det er noen som kan dette på St. Olavs? hørtes jo veldig bra ut :)

Skrevet

ser Ålesund er nevnt :) så det vil si de praktiserer dette da..så bra :)

Skrevet

Lillehammer også=) Det er bra..

Skrevet

så ikke st.olavs på den listen, så da hjelper det lite kanskje.. Men kan vel spørre om det er noen der som kan det fordet..Vært veldig kjekt

Skrevet

noen som vet om de praktiserer dette ved ullevål??

Skrevet

på unn i tromsø har de drevet med dette i godt over 1år nå..=)

fungerte veldig bra på meg da frøkna ble født og kom på tverra ut..

jordmødrene hadde aldri vært med på at babyen kom ut slik og at det ble så lite skade av det=)

Skrevet

puuuh ;o) Ålesund sykehus sto der ja... nice =)) tror de har vært flinke til å unngå rifter siste åra...

Gjest stockholms tjej
Skrevet

usch Haukeland stod ikke der=(

Skrevet

På svangerskapskurset på Rikshospitalet fortalte de at de praktiserer dette grepet, selv om Riket ikke er nevnt i artikkelen... Lite håp for meg likevel kanskje? Skal ha setefødsel, da er det kanskje vanskelig å unngå et lite rift?

Skrevet

jeg vet hvertfall om ei som kan d på haugesunds sykehus..å takk å pris for d..

jeg skal ha hu;)

Skrevet

redorkide: Hva heter hun da? Må fortelle meg det, skal også føde på Haugesund sykehus..:o)

Skrevet

Ja hva heter hun? :) Skal også føde på sykehuset i haugesund.

Skrevet

HUff...DRammen står ikke der!

Skrevet

Jeg tror alle jordmødre har hørt om dette og har det i bakhodet når de hjelper forløse barnet, slapp av - dette er ikke noe revolusjonerende nytt - bare en forbedret måte å hjelpe til siste fase av fødsel. Lytt til jordmor og gjør som de sier - det er veldig vanskelig å holde igjen og ikke presse når man får beskjed om å holde igjen:-D

Dessuten for å være helt ærlig - de stingene man evt skulle få er egentlig bare barnemat. Sånn sammenlignet med hvor vondt det var å begynne å amme.

Mitt råd til alle som ikke vil revne - ikke stress med å få startet fødselen før dere virkelige er klare - styr unna alle dumme triks som f.eks lakserolje som kan gi styrtfødsel og da snakker man REVNING og fare for skade på både mor og barn. (totalruptur - løsning av morkake - KISS osv)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...