Hengebuksvinet&de4grisungene Skrevet 7. juli 2008 #1 Skrevet 7. juli 2008 Her er en link til en artikkel om en metode som forhindrer at man revner praktisert ved fire sykehus her i landet: http://www.aftenposten.no/helse/article2488633.ece
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 7. juli 2008 #2 Skrevet 7. juli 2008 Veldig glad for at de praktiserer dette grepet på SUS:)
Løvemor77 Skrevet 7. juli 2008 #3 Skrevet 7. juli 2008 Noen som vet om det er dette de praktiserer på Ullevål? Har en venninne som fødte der i februar, og hun nevnte noe om at jordmoren "kontrollerte" siste del av fødselen slik at hun ikke revnet.
mamarama og lille banan Skrevet 7. juli 2008 #4 Skrevet 7. juli 2008 slenger meg på og spør om det er noen som kan dette på St. Olavs? hørtes jo veldig bra ut
Trulte76 Skrevet 7. juli 2008 #5 Skrevet 7. juli 2008 ser Ålesund er nevnt så det vil si de praktiserer dette da..så bra
Gjest Skrevet 7. juli 2008 #7 Skrevet 7. juli 2008 så ikke st.olavs på den listen, så da hjelper det lite kanskje.. Men kan vel spørre om det er noen der som kan det fordet..Vært veldig kjekt
Gjest Skrevet 7. juli 2008 #8 Skrevet 7. juli 2008 noen som vet om de praktiserer dette ved ullevål??
nickiii Skrevet 7. juli 2008 #9 Skrevet 7. juli 2008 på unn i tromsø har de drevet med dette i godt over 1år nå..=) fungerte veldig bra på meg da frøkna ble født og kom på tverra ut.. jordmødrene hadde aldri vært med på at babyen kom ut slik og at det ble så lite skade av det=)
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 7. juli 2008 #10 Skrevet 7. juli 2008 puuuh ;o) Ålesund sykehus sto der ja... nice =)) tror de har vært flinke til å unngå rifter siste åra...
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 7. juli 2008 #12 Skrevet 7. juli 2008 På svangerskapskurset på Rikshospitalet fortalte de at de praktiserer dette grepet, selv om Riket ikke er nevnt i artikkelen... Lite håp for meg likevel kanskje? Skal ha setefødsel, da er det kanskje vanskelig å unngå et lite rift?
Gjest Skrevet 7. juli 2008 #13 Skrevet 7. juli 2008 jeg vet hvertfall om ei som kan d på haugesunds sykehus..å takk å pris for d.. jeg skal ha hu;)
C@milla *EMIL* Skrevet 7. juli 2008 #14 Skrevet 7. juli 2008 redorkide: Hva heter hun da? Må fortelle meg det, skal også føde på Haugesund sykehus..)
Gulljnta Skrevet 7. juli 2008 #15 Skrevet 7. juli 2008 Ja hva heter hun? Skal også føde på sykehuset i haugesund.
C,Augustgutt08&en liten til Skrevet 7. juli 2008 #16 Skrevet 7. juli 2008 HUff...DRammen står ikke der!
M*A*S*H* Skrevet 7. juli 2008 #17 Skrevet 7. juli 2008 Jeg tror alle jordmødre har hørt om dette og har det i bakhodet når de hjelper forløse barnet, slapp av - dette er ikke noe revolusjonerende nytt - bare en forbedret måte å hjelpe til siste fase av fødsel. Lytt til jordmor og gjør som de sier - det er veldig vanskelig å holde igjen og ikke presse når man får beskjed om å holde igjen:-D Dessuten for å være helt ærlig - de stingene man evt skulle få er egentlig bare barnemat. Sånn sammenlignet med hvor vondt det var å begynne å amme. Mitt råd til alle som ikke vil revne - ikke stress med å få startet fødselen før dere virkelige er klare - styr unna alle dumme triks som f.eks lakserolje som kan gi styrtfødsel og da snakker man REVNING og fare for skade på både mor og barn. (totalruptur - løsning av morkake - KISS osv)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå