WildPrincess Skrevet 7. juli 2008 #1 Skrevet 7. juli 2008 Jeg er i min 31. uke og sliter sikkelig med matlysten... Har vært kvalm hele veien så kanskje ikke så rart. Men er litt redd jeg spier for lite, og det jeg spiser er det jeg får lyst på akuratt der og da... Dette varriere alt fra å knaske rå gullerøtter (som ikke er så ille da) til brødskive med nugatti (ikke fullt så bra). Er redd den lille ikke får i seg alle de næringstoffene den bør og at jeg spiser både usunnt og ensformig.
KarinB Skrevet 7. juli 2008 #2 Skrevet 7. juli 2008 babyen tar det den trenger fra dine overskuddslagre o.l. Det er du som vil merke det om du spiser for lite næring. i forhold til lite jern o.l. Anbefaler å ts omega3 kapsler eller tran, det er bra for babyen. Selvfølgelig må du jo spise litt mat, men så lenge du spiser er det jo bra. anbefaler å spise litt men ofte, det er kanskje bedre for deg. jeg har ikke hatt kvalme problem, så jg vet ikke hvordan det er . Jeg må holde meg i tøylene for ikke å spise for mye. Er sulten i ett sett. Ikke bare knasken liksom, det romler i magen og jeg er skikkelig SULTEN. Men det hjelper med litt mat ofte da:!)
jente Skrevet 7. juli 2008 #3 Skrevet 7. juli 2008 Hei,, Du må ta vitaminer,, Det gjør jeg, jeg tar sanasol, kalsium, og en pakke med 3 vitaminer,, Det har jeg gjort gjennom hele svangerskapet og jeg har fine blod verdier,, Jeg slett med kvalmen i begynnelsen av svangerskapet, og da var det ikke lett å vite hva man skulle spise,, Jeg laget meg til frokost Semuliegrøt,, med både kanel og sukker.. Det var så godt, og det levde jeg på utover dagen,,, Det er viktig at du får i deg veske,, Så er du redd for at den lille ikke får i seg nok, er det deg det går fortest utover,, Men, det blir vel tatt urinprøver av deg når du er på kontroll og blodprøver..?? Jeg hadde i første og andre svangerskap ekstrem svangerskapskvalme og var lagt inn på sykehuset flere ganger,,, Så følg med på deg selv, om du blir dehydrert.. Da må du inn og få litt saltvann og sukkervann.. God bedring...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå