Gå til innhold

bringebærekstrakt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei, er det noen som har født både uten og ha tatt bringebærekstrakt og tatt det? merket dere eventuelt forskjell?

Noen som har erfaring med akupunktur og badekar mot fødselssmerter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenkte å dra på butikken og kjøpe bringebærbladte jeg nå. Har lest at det kan styrke livmora under fødselen, og forebygge mot revning.

Man skal visst ikke begynne å drikke teen før etter uke 35, har selv 22 dager igjen til termin, så må sette igang nå før det er forsent. :P

 

Varmt bad/ varm dusj skal visst være veldig lindrende mot smerter under fødselen.. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærblad kapsler skal være mye mer effektivt enn bringebærte. (Kjøpes på helsekost)Jeg puttet innpå 2*3 kapsler om dagen de siste ukene før fødselen. Måtte sy litt, men bare innvendig. Jordmor sa jeg kunne risikert å revnet mye mer fordi jenta mi satte seg fast da hodet og ene skuldra var ute. Vet ikke om det var disse som gjorde det eller ikke, men gikk ihvertfall mye bedre i forhold til revning enn hva det kunne gjort.

 

Jeg lå noe i badekar under fødselen (fødte på fredag) og det var veldig lindrende. Hadde veldig vondt i ryggen under riene og ble etterhvert veldig "sliten" i ryggen. Lindret veldig da jeg lå i badekaret. Slappet også veldig godt av mens jeg lå der. Tror det var fire ganger samboer`n måtte fylle på med varmt vann for jeg ville ikke opp igjen;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å ta bringebærblad kapsler for noen dager siden. Og på tre dager så har jeg hatt mye kynnere på natta(har ikke hatt noen før nå) og magen har sunket. Drikker også bringebærbladte, fikk beskjed om at dette skulle få fart på sakene, begynner å bli sååå utolmodig nå som det bare er 16dager til termin! :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanel er også et gammelt kjerringråd som skal hjelpe. Risegrynsgrøt med MASSE kanel og kanel te. Indian Chai inneholder 10% kanel.

 

Jeg spiste grøt med masse kanel de to siste kveldene før fødselen satte i gang og drakk Indian Chai te. Spiste også eplekake med masse kanel siste kvelden før fødselen. Kan jo være helt tilfeldig at fødselen startet da den gjorde, men skader da ikke å prøve;o)

 

Skal også vare fint å lage kakao av kokesjokolade. Skal gjøre at du slapper godt av og at det lettere setter i gang da du er avslappet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...