Gå til innhold

står det på helsekortet om du har hatt vannkopper??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men det vet moren din sikkert..

Skrevet

nei hun trodde ikke det, men noen kan jo bare få en prikk også derfor var hun ikke helt sikker.... hørte noe om at det kunne stå på helsekortet, at det var noe med antistoff, på mitt står det nei der det står blodtype antistoff men jeg veit ikke hva det skal bety.... har en datter jeg tror har fått vannkopper nå..

Skrevet

Det står ingenting på helsekortet om vannkopper. Det med blodtype antistoff er om noe helt annet.

Voksne som får vannkopper kan få det mye mer alvorlig enn barn, og det er ikke alltid like trygt når man er gravid (kommer helt an på når på graviditet). Dette bør du ta opp med legen din, for selv om det går bra med baby i magen, får du vannkopper nå, er det ikke bra.

Dette leste jeg om forrige uke fordi jeg trodde datteren min hadde fått vannkopper, men det var ikke det.

Lykke til.

Skrevet

Jeg har alltid trodd at jeg ikke har hatt vannkopper da jeg var liten. Jeg snakket med legen min om det en dag jeg var der med sønnen min, og hun forteller meg at det er mulig å se på blodprøve om man har hatt vannkopper eller ikke. Så jeg tok en blodprøve, og den viste at jeg hadde hatt det da jeg var liten. Mamma synes det er rart, for hun husker ikke at jeg har hatt det. Men kan jo hende jeg hadde bare noen få prikker og ikke var syk ellers.

Legen min sa også at det kan være verst å få vannkopper i første og tredje trimester (rett før fødsel for da kan barnet bli smittet under fødsel).

Så er du usikker så ville jeg ringt legen og bedt om å ta en blodprøve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...