Gå til innhold

Da skal jeg også prøve modningsakupunktur.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått time på onsdag,da er jeg 35+1.

Blir spennende å se om jeg slipper å gå over termin,er sååå klar for å få frøkna ut nå...!!

Noen som har gått på Alfaklinikken på Lørenskog?

Har vært der før pga mye migrene tidligere i sv.skapet og synes jeg hadde god effekt av det:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har ikke gått der, bor på Steinkjer, men jeg har fått time når jeg er nesten 37 uker på vei. Spent på om det virker jeg også, har gått mye til akupunktur før, så satser på det :)

Skrevet

Hei! Er dette noe man må betale for selv? Pris ca..?? Vært moro å prøve.. når i såfall anbefaler man at man starter med det? Er 34+4 nå.

Skrevet

Hun jeg skal gå til sa man kunne begynne fra uke 32.

Men det finnes forskjellige typer behandlinger,noen steder begynner man ikke før noen uker før termin.

Må betale det selv ja,koster vel rundt 200 kr gangen.Men det betaler jeg gjerne om jeg slipper å gå over,vil helst ha noen uker før jeg;-)

Så er det jo noe å slå ihjel tiden med...hehe.

Skrevet

Ja, det finnes vel ulike behandlinger og punkter i kroppen som utløser diverse greier..

Jeg har utrolig lyst å prøve modningsakupunktur. Kanskje jeg skal ta meg en telefon imorgen og bestille? Håper bare det ikke er så kostbart.

Men jeg bruker nå bringebærblad også nå..Kanskje en god kombinasjon av akupunktur og bringebærblad te/kapsler vil fungere?

:)

Håper det..

Er forresten i uke 36 jeg da.

Skrevet

jeg skal og prøve dette..men er bare 33+4 så jeg må nok vente et par uker til..

håper d kan hjelpe ..:)er kjempespent på d..vet jeg hadde kjempegod effekt av d med nr 2 under fødslen..så jeg håper jeg responderer like bra nå og;)

Skrevet

Ringte nettopp en akupunkturklinikk, kostet jo 450kr. for første behandling, og 350 for resten.

Den første behandlingen tok visst lang tid, og der skulle hun finne alle punktene som var relevante for meg osv. Mye greier.. Syntes faktisk det var litt dyrt jeg altså!

Skrevet

men alt sånn natur greier er ikke akkuratt billig da..

men selv synes jeg d blir en prioriteringssak..å jeg tenker som så at jeg kunne likså godt brukt de pengene på annet "tull" så hvorfr ikke liksom..å dette er siste gang jeg er gravid så da får jeg stå i de pengene:)er verdt et forsøk..synes jeg da

Skrevet

Der jeg går koster det 650kr (!) første gang, og 350kr for hver behandling etter det. Synes det er mye penger å betale for noe jeg ikke aner om virker, men er redd for å gå mye på overtid. De har sagt at de muligens ikke vil sette i gang en fødsel hos meg, men heller ta KS. Det vil jeg IKKE, så ingen metoder skal være uprøvde!

Skrevet

Oi,er forskjellige priser ja.

Når jeg gikk for migrene betalte jeg 200 hver gang,tror det var 350 første gangen.

Men da var det jo samtale om alt mulig og sånn.Nå er det liksom ikke noe som skal finnes ut av.

Synes det er verd å prøve hvertfall,for nekter å gå over termin.....hehe

Skrevet

Hm...tror ikke jeg skal betale noe for det, jeg. Jordmoren min på helsestasjonen spurte meg om jeg var interessert i å prøve, for hun setter selv. Hun nevnte ikke noe om betaling. Kanskje det er et tilbud på min helsestasjon? Jeg har termin om 13 dager, og skal begynne først på fredag.

Virker nesten som jeg er litt seint ute, da? Men-men, det kan jo hende det funker likevel :)

Skrevet

Betalte 400 kr for første gangen og betaler 250 pr gang videre nå.

Absloutt værdt det, jeg har fått ekstra energi og overskudd av det og kroppen blir så avslappet etterpå..

Skrevet

Hei

Ønsker bare å komme med et innspill til dere som vurderer modningsakupunktur. Jeg var i tvil - som dere - ikke minst fordi det koster litt dersom ikke jordmor tilbyr tjenesten gratis og man kan absolutt gå over tiden. For meg koster det 350 kr pr gang (1.gang 500 kr). Jeg har gått regelmessig siden uke 37, 2 ganger pr uke. Har termin førstkommende onsdag så er veldig spent på hvor lenge "over" jeg evt må gå.

Mitt innspill er at behandlingene uansett har vært veldig verdifulle. Akupunktøren har satt nåler etter å ha kartlagt mitt svangerskap og etter at jeg begynte har jeg følt meg så utrolig mye bedre!!

- Sover 7-8 timer hver natt (selvfølgelig oppe å tisser, men sovner igjen). Fra uke 32-26 sov jeg max 4 timer og ble så sliten av det

- Null halsbrann

- Masse energi de dagene jeg ikke tar behandling (blir veldig trøtt da)

- Merker at området rundt korsrygg/bekken jobber på spreng når jeg har vært til behandling og babyen reagerer umiddelbart etter at første nål er satt.

Jeg er førstegangs og uerfaren, men sånn jeg kjenner kroppen min tror jeg at jeg vil gå noen dager over tiden, kanskje opp mot en uke. Men vi har snakket mye om at jeg vil få bruk for "energien" jeg har opparbeidet meg under behandlingene til fødselen og at den forhåpentligvis går greit.

Jeg vet ingenting, men jeg føler uansett at dette ikke har vært bortkastetde penger. Føler meg stort sett opplagt og har energi, til tross for at jeg er tung og lei nå.

Lykke til alle sammen!

Skrevet

Så kjekt å lese innlegget ditt, julistråle!

Nå gleder jeg meg enda mer til å starte med akupunkturen!! :)

Lykke til til deg også!!!

Skrevet

Jeg har hatt 6 behandlinger.. Skal på time igjen i morgen..

Nå er det bare 3 dager igjen til termin... Burde skje noe snart :)

Skrevet

Blir spennende å høre når alle føder i forhold til termin da.

Kan jo være det ikke hjelper noen av oss...hehe,men får satse på at vi slipper å gå over alle mann.

Jeg er klar som et egg nå assa,så om 2 uker er frøkna hjertelig velkommen til det nye fine rommet sitt;-)

Lykke til alle sammen!!

Skrevet

da har jeg også fått min første time til modnings akupuntur:)

torsdag kl 0900. da er jeg 35+1 noe hun sa passe utmerket for å begynne med akupuntur:) er super spendt da jeg er en smule svak for å bli stukket med nåler men blir spennede å se om det hjelper:)

Skrevet

Privat fødselsforberedende samtale med akupunktur 60 min = 500,-

Modnings akupunktur 30 min = 300 Kr

Dette er her i Tønsberg da.. Jeg synes ikke det er så ille pris egentlig.

Jeg er i uke 38 i morgen og jeg har ikke vært på no modning.. Men det er kanskje for sent for meg og?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...