Gå til innhold

Jeg skal ta fly i dag.. ( ang reglene om vann og barnemat)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Flyet mitt går om 3timer, men jeg er litt usikker med dette med vann og barnemat.

Må jeg dele opp 100 ml vann/melk i hver flaske eller kan jeg ta med hvor mye jeg vil i hver flaske siden det er til barnet?

Jeg må også ha med meg mme.

Går det greit å ha med meg mme pulver i en boks e.l eller må jeg ha det i ordinære mme pakken?

Kan jeg ta med meg termost med varmt kokende vann på flyet?

Første gang jeg er ute å flyr med barn, så det er ikke alltid lett å vite hvordan reglene er..

Tusen takk til de som svarer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har aldri vært noe problem for meg å ta med mme på flyet.

Men søsteren min måtte en gang smake på flasken når hun gikk gjennom sikkerhets kontrollen, det var rett etter de nye reglene kom.

Skrevet

ta med det vannet du trenger, pulver på boks osv. Det er bare vann og flytende de bryr seg om:) Og du trenger IKKE å dele det opp i 100 ml osv. Jeg pleier å si fra når jeg legger bagen på båndet til gjennomlysning at det er barnemat i den. Og når de ser jeg har barn med er det aldri noe problem:) Har måttet smake på vannet en gang, men da var det en vakt som hadde lyst til å vise seg litt, hehe. Antydet at det KUNNE jo være noe i flaskene. Yeah right:/

God tur!!

Skrevet

Tusen takk :)

Greit å vite slik at jeg kan ta med det vannet jeg trenger til lillegutt uten å måtte stresse med å finne en plass der de har kokt vann :)

Skrevet

Lillegutt her har hatt med seg en stor vannflaske igjennom mange ganger(inneholder mer enn 1 dl), de sier ingenting på det. Så lenge det er barne"mat" så går man rett igjennom med det...

Bare ta med vannet du, ikke noe problem :)

God tur:)

Skrevet

Er ikke noe problem, så lenge du har ett lite barn med deg. Du sier bare at det er mat til den lille, og bare ta det opp av veska/bagen, før den går igjennom den der røntgengreia. Kan hende du må smake på melka eller vannet selv... vi måtte ikke det, for vi hadde med sånn 500 ml pakker med mme kun.

Skrevet

Går helt fint å ta med masse babymat på de aller fleste flyplasser.

Men i London måtte vi smake på alt (ferdig MME i pakker) så det var nokså dumt for jeg hadde ikke nok flasker til all MMEn (hadde jo planlagt at mini skulle tømme flaska før jeg åpnet neste pakke).

Så om du flyr dit kan det være lurt å ha det i bakhodet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...