Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

natt til lørdag 5. fikk jeg litt "murring" i ryggen. tenkte det ville gi seg, siden jeg er i uke 28. men det ble være etter vert min. siden jeg er førstegangs fødene var eg ikke helt sikker på hva det var, men ble ganske redd når jeg ikke lenger kunne ligge eller stå uten at det gjore fryktelig vont. jeg ringte mamma og hun sa at det kunne være kynner, jeg laga meg en varme flaske og det lindret. jeg sovnet i kansje 20 min, da jeg voknet at kroppen min skalv. smertene hadde konsentrert seg til høyre side av korsryggen. det gjor så vont nå at jeg måtte spy. jeg måtte også tisse hele tiden men det kom lite og det gjore kjempe vont det også. da kjørte sambo meg med en gang til legevakta. det var ingen baby som skulle ut. men det var noe alvorlig galt med meg.

jeg klarte ikke sitte eller stå, og det å ligge var like gjævlig. kom på legevakta. men der var det f*** ingen lege?? bare en sykepleier.

tok urinprøve og blod prøve. hun fant mye "rusk"i urinen og mistenkte nyrebekken betenelse. legen kom etter to timer, da fikk jeg smertestillende og antibiotika. etter vært ga smertene seg. det var godt.

jeg fikk aldrig noe klart svar på om det var nyrebekken betenelse eller en kraftig blære katar. det sa de skulle dyrke urinen min. .isj.. men det gjore utolig vont i nyra veit jeg..

så skal det sies at jeg kjente to dager før litt stikking når jeg tisset. så ikke drøy med å dra til legen for å levere urinprøve, for det gjore jeg.

lege sa at det gikk bra med barenet selv om jeg hadde infeksjon.og at det ikke var farig å ta antibiotika.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde nyrebekkenbetennelse og gallesten samtidig for tre uker siden. Det var så vondt at jeg nesten ikke fikk puste. Gikk med det 2 dager før jeg dro til legen fordi jeg mistenkte uvi. Trodde jeg hadde omgangssyka siden jeg kasta opp første dagen. Smertene i gallen ga seg helt først etter 2 uker. Enda kan jeg ikke spise mye eller fet mat.

Slik du beskriver det tror jeg det var nyrebekkenbet. Har ikke vondt i nyra ved uvi. Husk at symptomene er annerledes når man går gravid, og at du derfor kan ha hatt uvi en stund før du merka noe til den.

Skrevet

uff,også gallestein. det kan ikke være noe godt!

jeg er enig med at det høres riktig ut at det var nyrebekenbet. takk for svar. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...