Anonym bruker Skrevet 7. juli 2008 #2 Skrevet 7. juli 2008 det vil si at du har høyt blodsukker...kanskje du nettopp har spist noe søtt? Med mindre dette er en verdi som er målt mens du er fastende, går det nok helt fint:-)
Laybik Skrevet 7. juli 2008 #3 Skrevet 7. juli 2008 Det er kjempehøyt og du har nok diabetes!! Jeg har ikke hatt diabetes med har målt endel for morro skyld, aldri vert over 7-tallet... Snakk med legen din!
Bring_it_on!!:)) Skrevet 7. juli 2008 #4 Skrevet 7. juli 2008 Da er blodsukkeret ditt alt for høyt-.- Er det legen som har målt?? Normalt vis så burde et stabilt blodsukker ligge mellom 5-7..
Bring_it_on!!:)) Skrevet 7. juli 2008 #6 Skrevet 7. juli 2008 Test tatt tross ikke fastende .. blodsukker over 11 er tegn på diabetes.. Har du tatt denne testen på egenhånd ville jeg kontaktet legen... Du kan lese mere her.. http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321588
Gjest Skrevet 7. juli 2008 #7 Skrevet 7. juli 2008 Enig med Blekkspruten. Bestill time hos legen for å ta en belastningstest.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2008 #8 Skrevet 7. juli 2008 Oi, går det ann å få det så høyt altså? Så vidt jeg vet er alt over 8,9 tegn på diabetes ...
Gjest Skrevet 7. juli 2008 #9 Skrevet 7. juli 2008 15 er jo ikke kjempehøyt. Mange ligger på over 30 når det blir oppdaget.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2008 #10 Skrevet 7. juli 2008 Jepp, Leaderofthepack har helt riktig. Det går ikke an å si at denne personen mest sannsynlig har diabetes! Var da voldsomt til hysteri! Har selv målt blodsukker på personer der verdien har vært alt fra 3 til over 30. kommer helt an på hva man har spist, og hvordan ens individuelle normalverdi er.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 7. juli 2008 #11 Skrevet 7. juli 2008 Jeg mener ikke at personen garantert har diabetes.. men at det kan være et tegn.. det er ikke alvorligt høyt nei.. Måler stadig vekk oppi 15 der jeg jobber .. Ikke unormalt..
Gjest Skrevet 7. juli 2008 #12 Skrevet 7. juli 2008 Det er høyt ja. Men det er jo enkelte medisiner som påvirker blodsukkeret, sånn at det blir høyt uten at det er snkk om diabetes. Kortikosteroider f.eks.
Trulte76 Skrevet 7. juli 2008 #13 Skrevet 7. juli 2008 15 i blodsukker? før eller etter mat? Jeg hadde jo 9,1 etter glukosebelastninga og går på kontroll på sykehuset pga svangerskapdiabetes. Så 15 er veldig høyt.
Trulte76 Skrevet 7. juli 2008 #14 Skrevet 7. juli 2008 trudde blodsuker på over 11 for ikke gravide betegnes som diabetes. gravide må holde seg under 8 i blodsukker og ikke gravide bør holde seg under 10 i blodsukker..så jeg vil tru 15 er høyt ja
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2008 #15 Skrevet 7. juli 2008 Blodsukker på 15 er for høyt uansett om det er fastende eller ikke. Ser at det er mange som gir deg diagnosen diabetes. Diagnoser kan kun leger gi, så gå til legen der får du svar på evt spørsmål, for her var det mange svar fra uvitende. Hilsen, Sykepleier og mor til diabetiker.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2008 #16 Skrevet 7. juli 2008 hei det er jeg som spure om hva 15 i blodsukker betyr. fordi i noen dager var jeg så svimmel å dårlig å da gikk jeg til legen å de målte 15 i blodsukker å legen min sa jeg måtte ta jerntabletter.. men det burde vell hjelpe? tusen takk for svar:)
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2008 #17 Skrevet 7. juli 2008 jeg er foresten gravid i 18uke. hilsen hi
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2008 #18 Skrevet 7. juli 2008 Nei, jerntabeletter kan hjelpe for lav Hb eller blodprosent. Få deg ny time hos legen, og krev en forklaring på 15 i blodsukker. Du trenger informasjon og evt oppfølging.
starfire Skrevet 7. juli 2008 #19 Skrevet 7. juli 2008 Blekkspruten, Hvordan tester man blodsukker på egenhånd? (seriøst sp.mål... visste ikke det gikk an, jeg)
Trulte76 Skrevet 7. juli 2008 #20 Skrevet 7. juli 2008 jern skal hjelpe? Hvilken lege har du? Jeg har svangerskpdiabetes å hadde 9,1 etter glukosebelastninga. Og hadde 4,4 fastende. Siden du hadde 15 i blodsukker, så skulle det ikke vært nødvendig med belastning siden du allerede hadde så høyt. Visst jeg var deg så ville jeg ha tatt en tur til legen igjenn. Bedt om du kunne få ta blodsukkeret ditt fastende. Og se hva blodsukkeret ditt ligger på da. Har du hatt sukker i urinen på sv,skap kintrollene da? Det også kan være tegn på svangerskapdiabetes, men man trenger ikke å ha det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå