Gå til innhold

Snart 3 trimester.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her på bim må jeg vente enda 1 uke før jeg kan gå over til 3 trimester(uke 29)..men i følge svangerskapsdagboken min er jeg nå gått over i 3 trimester(uke 28)

var 6 fullgåtte måneder på søndag nå...kan den neste måneden gå FORT så d bare er 2 mnd igjen:D:D 2 mnd er nesten ingenting..men 3 måneder virker leeeenge..:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neeei! Kommer til å savne innleggene dine her!! Men gratulerer med ny milepæl:D

Skrevet

Jeg har fortsatt 1 uke igjen her inne da=) blir ikke kvitt meg såå lett=D

men tusen takk...Håper den siste tiden flyyyyr avsted=) Har du lenge igjen du ?

Skrevet

22 uker imorgen:) Så fortsatt en liten stund igjen her.. men jeg holder ut;)

Skrevet

Congrats=)

Det er fint her på 2 trim da! Kommer til å savne d kjenner jeg..:) Nå begynner liksom skrekken for fødselen å bygge seg opp, og man våkner litt til og tenker; shiiit, jeg er GRAVID; jeg skal bli mamma, d kommer en BABY! nesten som man har gått rundt som en zombie hele tiden før man begynner å virkelig forstå hva som er på gang.. hehe( som om man ikke burde skjønne d godt nok når magen og alt aent bare vokser og vokser..=p)

har du fått stor mage da?=) er vel fra uke 22 -26 babyen vokser raskest? og skal kjenne liv daglig=) ( jeg kjente ikke liv før i uke 19, nesten uke 20...men har morkaken foran) men skal ikke si heeelt sikkert, men hos meg begynte d virkelig å vise rundt den tiden du er =)

nå føler jeg magen vokser for hvert måltid jeg inntar, og samboern min er helt fascinert over d=)

november du har termin???=)

Skrevet

Enig med deg at tre måneder virker som en evighet...to måndeder er ikke så ille..da er det plutselig bare en-sifret uker igjen (hvis du skjønner hva jeg mener). Mener å huske at vi har termin ganske likt, (12.okt her). Det vil si 6 fulgåtte måneder førstkommende onsdag :-)

Gleder meg sykt til å gå over i 3, og siste trimester. Skal bli godt å nå enda en milepæl :-)

Skrevet

Jepp, har termin 9 oktober jeg=) så vi ligger gaanske så likt i terrenget der!;)

jeg må si jg gleder meg stort til å komme over til siste trimester ja...men mest til de siste en.sifrede ukene ja;) men er vel kanskje litt angst å få også da?:P

Skrevet

Jeg får min del kan si at tankene rundt fødselen har begynt å melde seg...litt sånn skrekkblandet fryd. Gleder meg til å kunne holde tulla i armene mine, og vite det at hun er min (og min kjære sin da :-), og jeg er mammaen hennes.

Samtidig gruer jeg meg til fødselen. Dette er mitt første barn, så jeg vet liksom ikke helt hva jeg går til, hvordan en fødsel arter seg, hva jeg kan forvente, hvordan reagerer jeg på smerter, hvordan kroppen min jobber, som sagt veldig mange spørsmål. Men, jeg satser på at når jeg kan se datteren min, er alt det glemt, og vi kan starte livet som en småbarnsfamilie :-)

Hvordan er formen din, foressten? Kommet langt i babyshoppingen? :-)

Skrevet

Takk takk:) 13. november ja!! Koser meg masse som gravid, og har ikke hatt noen plager heller, så syns jeg har vært ganske heldig til nå:D Magen begynner å vises ganske godt allerede, og det er jo staas:D:D Men gleder meg så sinnsykt til å bli mamma nå!!! Vi er jo så heldige!!

Skrevet

Jeg GLEDER meg bare til fødselen nå...men d er vel fordi jeg ikke vet hva jeg går til.. skrekken kommer nok etterhvert...=p men fåreløbig har jeg ingen frykt for å føde.. Gleder meg også noe helt syyykt til å holde gullet i armene=) blir helt skjønt bare!

Ang. fødselen så har vi jo kjent smerter før, ikke sant? Selv om fødselsmerter ikke kan sammenlignes helt med å falle av en hest å slå seg godt, så kjenner vi jo vår egen smerteterskel:)

Jeg tror d kommer til å gå helt fint jeg.. men er usikker på om jeg kommer til å hyle og kjefte, eller forholde meg helt rolig... PLanen er å holde mest mulig kjeft, så jeg slipper å kjefte på noen å si ting jeg ikke vil si:p heheheh

Men d blir spennende!! garaaantert!!

Formen min er helt på topp, knallfin!!=D

Babyshoppingen har jeg kommet halveis med jallefall, heldigvis har jeg en kjempesnill mamma som har spandert MASSE på oss!=)

Men er en del igjen vi må ut med...laget en liste her om dagen og tok et kjapt regnestykke på rundt om 12tusen...og da har jeg ikke tatt med bæresele og stelleveske...så d blir en del å bruke, og er en del igjen å kjøpe=)Men har fått noe av d viktigste da...vi har stellebord med badebalje, kommoder, bilstol, krybbe( må kjøpe seng også..planen er å ha krybben i stuen) vogn, babytepper, helsetepper, håndklær, alle slaks klær, tilogmed søøte små sko=p smekker, dunpose, lammeskinnspose, gaskluter og andre kluter...mangler jo da altså sengen, flasker, ammeutstyr(venter med d til vi får sett hvordan d står til med ammingen...gidder ikke bruke et par tusen på ammeutstyr hvis jeg må bruke mme.)sengtøy, sengekant, stelleveske, regntrekk, bæresele,bleier salver og kremer, og diverse pottel og dilldall som bilder og pynteting, badeand=p badetermometer, febertermometer osvosv....

Hvordan liggere dere an da?=)

Skrevet

Så fint da=) er sjikkelig digg når man bare kan kooooose seg med den voksende magen=)

Jeg hadde plager i starten, var veldig kvalm men fikk aldri til å spy... har begynt å få litt bekkenløsning og sliter med å finne riktig sove og sittestilling... har en rygg som plager vettet utav meg til tider... er helt pyton!

Skrevet

Her i gården er det dårlig med innkjøp, foreløbig. Det vil si, vi vet hva vi skal kjøpe, og hva vi vil ha, men ønsker å vente lengst mulig med å handle det inn. Min samboer har opplevd å miste en nyfødt datter tidligere, og jeg respektere fullt ut hans ønske om å ikke ha leiligheten fullt av babyutstyr. Det må ha vært helt forferdelig å måtte pakke alt sammen bort igjen.

Men, han har ikke noe problem med å være med i butikker å se på vogn, seng, stellebord osv. Han er like ivrig på det han som jeg. Hans store prosjekt nå er å finne ny og større bil :-)

Skrevet

Skjønner at han har litt låste kjever og nerver da ja... men d går så fint så=)

En tragisk opplevelse selvfølgelig, og jeg kan bare forestille meg den auraen som har vært der mens man har pakket bort tingene... uff...får helt frysninger!

Flott at du har en så fin personlighet med å forstå og respektere han da=) Det er faktisk en cred. til deg synes jeg! vet ikke hvordan jeg selv hadde taklet det liksom... Ville følt det urettferdig jeg..men nå skal jeg ikke si det helt sikkert, for jeg aner jo ikke hvordan det hverken føles å vær han eller dg:) Uansett, det jeg skal frem til, at d er flott dere har d fint sammen og er enige med hverandre=)

Hehe, ny og større bil ja... Samboern min solgte corvetten sin her i mai( om jeg ikke husker heeelt feil) og vi dro til norsk bildelsenter på Lierskogen å kjøpte oss en ny passat stasjonsvogn=)han er stolt som en HANE; men jeg synes d er litt jævli med ny bil... kan jo ikke grise noe sted:p

Skrevet

Takker, vet ikke om det er noe å takke for da, gjør nå det likevel :-) Var vanskelig i starten, det med hans opplevelser. For oss begge to, for hans del tror jeg det var tyngst med alle minnene, og redselen. For min del forsterket hans følelser seg hos meg. Jeg var konstant redd for lille spiren, det hjalp ikke noe særlig at de første månedene gikk med til å ligge med hodet i do..(hyperemesis).

Men, etter UL roet vi oss begge to, fikk se en frisk liten krabat med næringsvett og bollemage :-) Alt var normalt, og hun utviklet seg som hun skal, terminen ble flyttet tre uker ( fra 20.09 til 12.10), det var en liten nedtur da, men på vekstkontroll i uke 24 er alt i den skjønneste orden med "spiren" som ikke er så liten lenger. Har sluttet å være kvalm, og kaster ikke opp lenger. Magen vokser og vokser, og kiloen raser oppover igjen.

Nå gleder vi oss til å bli kjent med datteren vår, syns tiden går så sakte...men jeg nyter å være gravid og kjenne alle bevegelsene og sparkene hennes. Har selskap 24 timer i døgnet :-) Senest i går kveld sa min kjære at han syntes tiden går så sakte, før han har en aldri så liten samtale med magen :-) Så det er vel et tegn på at han greier å se framover, og glede seg til gullet blir født. Og, for min del er ingenting bedre enn det :-)

Skrevet

Hopper inn i samtalen igjen jeg:) hehe, var på jobb istad, så jeg kunne liksom ikke prioritere BIM..

Uff, hvor langt var graviditeten påvei da kjæresten din mista sist da? Skjønner at han ikke har lyst å ha huset fullt av ting. Var jo selv veldig nervøs i begynnelsen, og veldig redd for at ting ikke skulle gå bra, men nå etter UL'en har jeg roa meg veldig:)

Vi har ikke kjøpt så masse enda heller.. Utsetter og utsetter det. Men om to uker skal vi besøke mamma og pappa i oslo, og da tar vi oss en tur til sverige og kjøper vogn og diverse der tenker jeg. i tillegg skal vi hente vogga og vognposen jeg hadde da jeg var liten, så det blir arti:) Stasjonsvogn har vi fra før, hehe, men det er bare fordi mannen min kjøpte stor bil til dykkertutstyret sitt da han var ferdig med studiene.. Hehe, men vi har blitt litt mobba for den bilen de to årene vi har hatt den:oP

Iiiiiik, men jeg gleder meg sånn til å bli mamma at jeg nesten sprekker!!!!

Skrevet

uff da... jeg er glad jeg slapp unna med d "lille" av kvalme jeg hadde ass.. Men må innrømme at jeg er litt "misunt" på dem som ligger å spyr og jeg sier aaa faen jeg har lagt på meg 10 kilo, og dem svarer; jeg har gått ned 5...hehe

Men så når alt kommer til alt så er jeg ikke så misunt likevel...godt du er ferdig med d og at vekten går oppvoer=) det er jo det den skal...må visst bare finne oss i d;)

Har gått opp en del, og jeg liker d absolutt ikke, men jeg SKAL ha d av igjen, og jeg vet at jeg klarer d=) så den tid den sorg...gleder meg bare så siiiiinnsykt til lille tulla kommer nå :)ekke såååå lenge igjen...13 uker...det er jo liksom "bare" starten..de første 12 ukene...de som var mest nervepirrende..nå er d bare den delen jeg hr igjen..bare nå går d mot slutten, da gikk d mot begynnelsen:) hvis dere skjønner...blir litt rotete her nå..hehmm..

Dere er flinke og avbalanserte med shopping av utstyr da, jeg har helt panikk jeg=) men har roa meg liiiitt nå da..men så er d meste i boks også:P har jo tatt litt av her kan man si:) men jeg liker å ha ting klart helst i går jeg. Hater skippertak dagen i forvejen..og når d gjelder babyen, så kan d jo hende man føder for tidlig(selv om 3 mnd er liiiiitt for tidlig da:P) men sant, når d er 2 mnd igjen så er d ikke lange stunden, kanskje man føder 3 uker før tiden, og da har d vært greit å begynne 3 mnd før forventa termin, for d er jo ikke sikkert man har så god tid og energi de siste 2 mnd...

sånn tenker jeg da..:P regner med at jeg må gå over tida uansett...men med mitt glemske hode kan d være bra..plutselig trenger man handle ting den stunden.

bilstolen er ferdig montert og står fint i baksetet på bilen våres=) mamma lo litt av oss i går da vi skulle kjøre rundt med den i 3 mnd...men..why not..bedre at den står der den skal stå, enn at den står og roter til leiligheten og støver ned:p så blir vi vandt med den baki der=)

Skrevet

Han mistet datteren sin et par dager etter at hun ble født, hun ble født for tidlig, og sånn jeg har skjønt det var det et komplisert svangerskap, og hun var ikke frisk, så hun hadde nok ikke så stor sjanse til overleve. Utrolig trist å tenke på.

Derfor er jeg blitt veldig flink på å fortelle han hver dag at vi har det helt fint begge to (både jeg og jenta i magen). Ringer han etter hver svangerskapskontroll for å fortelle at alt er bra (ikke alltid han har anledning til å være med).

Blir nok stasjonsvogn på oss også sånn etterhvert, når min kjære har bestemt seg for hvilken bil han vi skal kjøpe. Jeg er ikke så god på biler, så har overlatt det til han :) Så slipper jeg å ha noen formening om det, så lenge det er en sikker bil, og vi får plass til vogn, barnesetet og ting og tang så er jeg fornøyd :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...