Gå til innhold

Dere som er allergiske mot dyr (katter)..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en mor som er allergisk mot alle dyr. Nå har vi kjøpt oss katt, og mamma ble skikkelig sur. Hun sier hun ikke kan komme på besøk osv. Hun har allergimedisiner, men sier det ikke hjelper..Jeg tror hun overdriver og gjør seg vanskelig, men jeg vet jo ikke..Hvordan er det med dere allergikere. Går det 20 min og dere er helt tette og ingen medisiner hjelper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Medisiner hjelper. Har ikke noe problemer til tross for at vi har katt selv. Jeg fikk påvist allergi mot katt og hund, men sliter ikke noe med det i det hele tatt idag. Tar min allergimedisin og fungere som normalt.

Skrevet

Moren din overdriver... Jeg er selv KRAFTIG allergisk mot katt og hund ( pluss alt mulig annet for den saks skyld)

Jeg har faktisk selv katt og bruker allergitabletter hele året. Svigerforeldra mine har hund...Noen ganger renner nesa litt ekstra når jeg er hos de, men det er jo ingen krise!

Jeg tror ike moren din har prøvd alle alleritabletter som finnes hvis hun sier ingen hjelper. Hvis ikke noe hjelper kan hun jo alltids ta kortisonsprøyte mot allergien hvis den er så ille.

Skrevet

Det er jo forskjellige grader av allergi da :)

Jeg er VELDIG allergisk mot katter og selv med medisiner så blir øynene mine røde og de klær, jeg blir helt tett i nesen og jeg får blemmer rundt munnen og nesen :-S

Om jeg ikke tar medisiner så får jeg vanskeligheter med å puste i tillegg.

Er allergisk mot hund også, men det merker jeg ikke stort til annet enn at eksemen min blir litt værre..

Skrevet

Eg er allergisk mot katt og reagerer med å nyse og begynne å klø i øyne og nese. Tar ikke noe medisiner fordi eg blir så trøtt da....Mamma og søstra mi har katt og eg merker det etter en stund når eg er der på besøk. Er eg der over flere dager blir det litt irriterende...nyser HELE tiden....men ikke på langt nær så ille at eg vurderer å ikke besøke de....Vet ikke hvor hard rammet moren din er , men det kan høres ut som om hun overreagerer litt ja;)

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen!! Jeg vet jo det er forskjellige grader av allergi, men at hun overdriver skjønner jeg nå.. Snakket med henne senest i går og lurte på om hun kom i ferien, men det ble jo ikke aktuelt nå når vi har katt. Jeg er drittlei hele dama!!

Du som nevner kortisonsprøyte mot allergi, hvordan fugerer det da? Hjelper det kun der og da eller har det litt lengre effekt?

Skrevet

Jeg skjønner nå moren din godt.Jeg er så plaget at jeg holder meg unna hjem med katter.Er plaget i minst ett døgn etterpå og det er kjempe plagsomt.Kan ikke gå noen steder etterpå da øynene mine ser ut som to epler.Til tider er det så ille at jeg reagerer på klærne til katteeiere...Ikke noe gøy...

Skrevet

Jeg bruker kortisonsprøyter i tillegg til tabletter i pollensesongen, og de har effekt i ca 4-5 uker for meg. Men de gjør bare symptomene mildere, ikke helt borte. Er også allergisk mot katt, hest, hund, mot midden i en del dyr og fugler. Tar jeg full dose tabletter kan jeg være sammen med hunder og andre dyr, men katt og hest vil få meg til å reagere uansett! Det hjelper ikke om katten ikke er der, og om det vaskes og støvsuges. Får astmaanfall, rennende øyne ognese, og blir trøtt. Så det er ikke sikkert at moren din overdriver.

Skrevet

Jeg kan jo ikke si at hun ikke plages med dette, for jeg vet ikke hvordan hun har det..Men tror likevel hun overdriver!!

Hun bor ca 3 timer med bil fra oss, og hun renner ikke ned dørene her for å si det sånn..(ikke før vi fikk katt heller)

Skrevet

Synd om hun overdriver problemet, men kan jo fortelle deg at det usynlige ved allergi er det værste for meg, nemlig å bli trøtt og fjern. Vil bare være alene og ta det rolig.

Men det er jo uansett deres valg. Konsekvensen er kanskje at hun bare kan komme på besøk om sommeren når dere kan sitte ute? Skjønner at hun er skuffet, da.

Skrevet

Jeg forstår mamman din godt. Jeg er veldig allergisk mot katter, og unngår å oppsøke bekjente/familie med katt. De må heller komme til oss, og det gjør de så gjerne. Medisinene funker i såpass liten grad, at t.o.m julaften byttet vi plass av hensyn til oss allergikere. Jeg forventer ikke at familie og venner ikke anskaffer seg dyr av hensyn til meg, men da må vi faktisk bare treffes et annet sted, eller så må jeg overleve en plagsom kveld og natt med kløe og pustebesvær - noe jeg ikke gidder;-)

Skrevet

Jeg ser ut fra svarene her at plagene er veldig individuelle.

Jeg har ikke et nært forhold til min mor, så dette med katten forandrer ikke noen ting. Ville bare høre litt ang. allergi..

Skrevet

Har du prøvd flere fprskjellige antihistaminer daskravlemamma? Kortisonsprøyter hjelper i 4-5 uker, så bør man ta en ny en. Disse sammen med allergipiller hjelper de fleste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...