Gå til innhold

Har begynt å grue meg til fødsel! :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin om 11,5 uker, og plutselig begynner det å bli så virkelig at jeg faktisk skal gjennom en fødsel snart.. Jeg er en skikkelig pyse når det kommer til smerter, og jeg har begynt å grue meg!

Noen fler? Gode råd til hvordan å forberede seg psykisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,,

Jeg vet ikke på hvilket sykehus du skal føde, men de fleste sykehus har noe dem kaller en Gaia-jordmor,,,

Hun kan du snakke med om føleslser og smerter,,

Hun er til stor hjelp..

Jeg er 3. gangsfødenede og går nå selv til en slik Gaia-jordmor.

Jeg er usikker på om jeg skal ta keisersnitt eller føde...

Skrevet

med min første var jeg så avslappet utenpå men inni urolig.. men en fødsel kan man ikke forbrede seg på. men det du kan gjøre er å ta det som det kommer. jeg hadde ikke bestemt meg for verken stilling smertelinding eller noe.. men det finner du fort ut av når du kommer i situasjonen. det viktigste jeg gjorde var kanskje å lese om de alternativene som finnes. Jeg ble satt i gang med første og når de tok vannet mitt og veene kom sa jeg bare blir det værret den dette så bare gjør klar epiduralen.. hihi sånn er det.. TA DET SOM DET KOMMER ER DEN VIKTIGSTE FORBREDELSEN. i hvertfall for meg.. nå som jeg skal ha nr føler jeg det samme.. jeg kan ikke råde over situasjonen så det er bare å legge seg flat for de som kan dette og ta det som det kommer.. du kommer til å klare deg kjempe fint.. lykke til

Skrevet

Jeg var også livredd!! Fikk nesten angst da jeg tenkte på det. Så jeg skrev ned tanker, følelser og ønsker for fødselen. Da jeg først var i gang, gikk det bra. Var ikke fram med boka en gang.....fikk litt "gi-faen-følelse". Ja det var vondt og jeg trodde ikke jeg skulle takle det, men med lystgass, akupunktur og ei god hånd å klemme i stykker, så gikk det bra. Utrolig for en styrke man får!

Og for en god følelse det er etterpå når du får det lille nurket på brystet....:-)

Sender deg masse lykkeønskninger!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...