Gå til innhold

Trenger hjelp - hcgnivået er lavt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 5-6, tror jeg. Hcg på 116 ... er redd dette ikke er liv laga. Hva hadde dere andre i denne perioden? Skal ta ny blodprøve i dag for å se om det er stigning.

Fant en tabell som sier at i uke 5-6 er referanseverdiene fra 80 til 3000.

Hvis jeg er i uke 4-5 er referanseverdiene 40-300

Men så fant jeg en engelsk tabell som viste helt andre verdier og da ble jeg usikker ...

Poenget er at jeg aner ikke når jeg hadde eggløsning fordi jeg har ikke hatt mensen på flere måneder pga IVF-behandling og hormoner.

Æsj - det hadde vel vært for godt til å være sant ... om jeg var gravid

Har ellers mange andre graviditetssymptomer, som strekk og murringer i magen, stikking i brystene, såre brystvorter, metallsmak og sulten hele tiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første; HCG nivå er veldig individuelle, så du burde ikke sammenligne den med andre. Det er derfor referenaseverdiene spriker så masse...:) Du kan lese litt om hcg nivå her, står veldig greit forklart;

http://www.americanpregnancy.org/duringpregnancy/hcglevels.html

Denne siden har beroliget meg maaange ganger..:)

Prøv (vet det er vanskelig altså) å ikke heng deg opp i det ene tallet du har fått. Det som er viktig er å se at det er en fin stigning. Når du får dine andre resultat kan du sjekke hvor lang tid hcg har brukt for å fordoble seg på denne siden;

http://www.justmommies.com/pregnancy/hcgcalculator.shtml

Du må også huske at utover i svangerskapet, fra rundt uke 8, så stiger ikke hcg´et like raskt. Da vil det etterhvert stabilisere seg og muligens synke litt rundt uke 12...:)

Lykke til, håper du ble bittelitt klokere...:)

Skrevet

Jeg tok også en HCG prøve for et par uker siden og da legen skulle se på vanlig hcg nivå for den uken jeg var i var det som du skriver nesten hele skalaen. Du må nok bare vente på svar når begge prøvene er klare, det er bein tøft å vente slik men bare da kan du e om det stiger nok og alt er normalt. Er du kommet til uke 6 kan du se noe med innvedig ul, jeg tok d da jeg var 6+0 privat fordi legen mente det ikke var noe og se og ikke ville henvise meg til ul. Vi så hjertet som akkuratt hadde beg å slå og var kjempe glade. Men er jo litt dumt å gå dersom du ikke er kommet til uke 6 enda, jeg viste at jeg var minst i uke 6 og det var jeg. Lykke til uansett, håper du får positive svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...