Gå til innhold

Diare og amming..??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt skikkelig diare i et døgn nå, med kvalme og feber.

Kan jeg amme, eller kan jeg da overføre dette til vesla? Redd for at det kan skyldes at jeg har spist noe dårlig mat, men vet ikke. Har skikkelige magekramper og feber. Har aldri hatt feber når jeg har hatt diare før.

Sambo mente det lukta det samme av avføringa mi som vesla sin, og hun hadde vanvittig vondt i magen i går kveld og i natt. Derfor blir jeg så usikker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring legevakten, de kan gi de beste rådene,,,,

Skrevet

du kan fint amme. drikk masse masse vann, for du mister masse vøske gjennom diare og da kan det hende at melka blir borte en liten stund. det kan også vøre greit å ha litt mme i hus, i tilfelle melka blir borte en dag.

Dersom du mister melka er det kun frodi kroppen din trenger den væsken du har i kroppen til dine organer. Det betyr ikke at den blir borte for godt, så hiv innpå med masse masse drikke. minst 3 liter om dagen er veeeldig viktig nå.

Du kan ikke smitte gjennom melken. Bakteriene kan du overføre til babyen din via hendene dine. Vask hendene ekstra nøye etter toalettbesøk, så skal dette gå så fint:)

'

Skrevet

Drikk gjerne annet enn vann også, så du får i deg noe mer. Farris, saft etc

Skrevet

Ok. Tusen takk for fint svar!

Sliter med å få i meg nok væske, for jeg må jo på do så fort jeg har drukket noe. Er rimelig sår... :-/

Men, jeg får bare hive innpå, for jeg vil IKKE miste melka!! Har ENDELIG klart å få den opp sånn at vi slipper å gi mme i tillegg...

Her skal det drikkes!!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...