Anonym bruker Skrevet 7. juli 2008 #1 Skrevet 7. juli 2008 Hva er grensa på svangerskapsdiabetes? Vil det si at jeg ikke kan spise noe med sukker? Fikk bare svaret oppgitt av sekretæren, og skal tilbake til legen om noen dager. Jeg er 36 uker på vei. Vil de ta ut babyen før termin pga dette?
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2008 #2 Skrevet 7. juli 2008 Alt mellom 7-11 er helt topp blodsukker. Ofte merker man den typiske skjelvingen, slappheten, sulten m.,m (når man er skikkelig sulten) på rundt 5 i blodsukker. Så 8,9 er helt perfekt. Hilsen sykepleier
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2008 #3 Skrevet 7. juli 2008 7-11 er bra for geriatriske pasienter, det er høyt for andre. Da jeg gikk gravid fikk jeg svangeskapsdiabetes og fikk da beskjed om at blodsukkeret mitt etter mat helst skulle være mellom 5 og 7. Fastende blodsukker opp mot 4. Skjelvinger kom når blodsukkeret kom under 3, det samme opplever de i familien som har diabetes type 1.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 7. juli 2008 #4 Skrevet 7. juli 2008 Det kommer vel litt an på om det er på fastende eller ei??? Men over 11 er det stor sjanse for diabetes.. fastende eller ei..
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2008 #5 Skrevet 7. juli 2008 Jeg har akkurat vært på glukosebelastningstest og fikk oppgitt at alt under 8,9 var bra. Så da har du nok litt høyt blodsukker, men ligger kanskje akkurat i grenseland til at det ikke trenger være diabetes ...
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2008 #6 Skrevet 7. juli 2008 Hei igjen(jeg som svarte først her) Blodsukkeret hos dem som ikke har diabetes ligger stort sett mellom 4 og 8 (mmol/liter). Ved diabetes regner man med at kontrollen er svært god hvis fastende blodsukker er mellom 4 og 7, og det sjelden er over 12. Husk at det er forskjell på om det er fastende eller ikke Har jobbet på barneavd (barn med diabetes) i mange år, så har ikke så mye peiling på svangerskapsdiabetes,men for meg høres 8.9 bra ut (men vet jo ikkeom det var fastende eller ikke da) Hilsen sykepleier (merker selv skjelvinger godt på rundt 4-5)
Gjest Skrevet 7. juli 2008 #7 Skrevet 7. juli 2008 Heisann. Jeg hadde svangerskapsdiabetes. Mitt fastende blodsukker var da 11 og jeg ble sendt til kontroll på diabetesavdelingen på sykehuset. Det første som skjedde var at de ville ha meg til å prøve kostholdsendringer for å regulere blodsukkeret på den måten. Siden jeg allerede levde på karbohydratfattig kost og ikke kunne gjøre endringer uten at det gikk ut over ernæringen, ble jeg satt på insulin. Målet var et fastende blodsukker på mellom 3,5 og 6, to timer etter mat skulle det helst ikke overstige 8,5. Dette stod i brosjyrene jeg fikk utlevert og ble poengtert om og om igjen. Insulinen ble justert til blodsukkeret stemte. Var på ukentlige ultralydundersøkelser for å følge med vekst, fostervann, navlestreng og morkake, og generell helse til babyen. Du skriver at du er i uke 36, det er vel lite sannsynlig at du blir satt på insulin så sent i svangerskapet, dessuten er vel ikke blodsukkeret ditt så høyt at det nødvendigvis er noe problem uansett. Om du har sv.sk.diabetes er det ikke gitt at du føder før tiden pga igangsettelse, alt kommer an på helsetilstanden til mor og barn. Det er sjelden diabetikere går over tiden fordi de ofte for store barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå