Gå til innhold

Noen som har allerede planlagt neste barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vi og dét er ikke bare bare!

Jeg har lyst å få neste i mars-mai slik at jeg slipper å gå gravid om sommeren. Da kan jeg være litt i form til sommeren og bebisen slipper å ha på seg så mye ull.. Men, så er det jo greit å tenke på permisjon og barnehageplassen også da ;P Et puslespill!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ganske praktisk viss du kan planlegge når babuen skal bli født..

Hos meg er det stopp etter denne som kommer nå,min 3.

Men er veldig enig i at mars-mai er ei fin tid å velge seg fødsel på!

Jeg har to mai-barn,og nestemann i oktober.

Mai er ei kjempefin tid!!!

Skrevet

Hehe, ja, utrolig nok har vi tenkt på nestemann allerede. Vi venter jo barn i november/desember, og leker allerede med tanken på å begynne å lage nr 2 rundt juletider neste år (jøss, virker så kort tid til). slik at vi forhåpentligvis får et sensommerbarn. :-)

Skrevet

hehe, godt jeg ikke er den eneste som allerede tenker på nestemann.. Jeg må innrømme at her jeg sitter så kan jeg ikke forestille meg å gå igjennom dette igjen... føle meg så crappy og udugelig og stor som en hval... men det er jo dette sluttproduktet da ;)

Hadde jeg vært 25 år så hadde jeg ikke giddet å stresse med dette, men fordi jeg har valgt utdannelse og karriere først i langt tid så har jeg plutselig ikke så god tid igjen på å få barn.. i hvertfall ikke hvis jeg vil være sprek og ung mamma!

Skrevet

Fint hvis du har den egenskapen at diu selv kan bestemme når du vil bli gravid. Det er slett ingen selvfølge. Vi har holdt på i 4 år før det nå endelig klaffet med nr. 2. Det blir midt i Januar - men pytt, pytt! Jeg er sjeleglad for at vi klarte det. Spiller ingen rolle når barnet kommer, bare det kommer og er friskt!...

Skrevet

Ja, jeg må si fristelsen pga alder er stor til å forsøke å få et barn så raskt som mulig egentlig. Det eneste jeg er bekymret over er vel egentlig permisjon og hvorvidt jeg vil få foreldrepenger fra NAV. Når jeg går ut i perm nå så har jeg ikke noe fast jobb å gå tilbake til...

Skrevet

Ikke planlagt men har ihvertfall ikke fått skrekken enda. Å være gravid er foreløpig så hyggelig at det gjør jeg gjerne igjen. Så får vi se hva jeg tenker når ungen kommer. Men ikke fritt for at jeg gjerne ser for meg et par mest mulig jevnaldrende barn, og et vårbarn er jo veldig fint. Det som ødelegger disse tankene nå er at jeg nettopp har fått ny jobb og kanskje vil kvie meg litt for å skape "problemer" for arbeidsgiver to ganger med så kort mellomrom.... Tror aldri vi damer kan få en helt bekymringsløs kombinasjon av jobb og familie jeg, uansett hvor bra tilrettelagt ting er :-( Men jeg har ikke all verdens tid, og jobbe kan jeg alltids gjøre i mange år etter at barn er på plass!

Skrevet

vi har begynt å planlegge litt, kommer til å vente i ca 1 år før prøvingen begynner igjen, skal prøve å få til at babyen blir født mellom mars-juni:-) men det er ikke så lett;-D

Skrevet

Jeg hadde planlagt å ha ca 3 år mellom de 2 første barna (vi skal visst ha 3=P)

Men sambo vil at jeg skal være gravid igjen allerede til neste år, sånn at det er ca 1-1,5 år mellom barna!!

Det skal vi se på=P Har ikke lyst til å være kvalm konstant, liggende på sofaen i 4 mndr med en liten unge på 6-12 mnd......Så vi får se=)

Skrevet

Vår plan er at om alt går bra denne gangen så prøver vi på nytt igjen nesten med en gang (kanskje et år mellom eller noe).

Synes det er greit at det ikke er altfor lenge mellom barna, men man kan jo ikke være gravid hele tiden heller.

Skrevet

Skjønner at de med slitsomme svangerskap ser litt annerledes på det. Jeg har jo hatt et totalt problemfritt svangerskap så langt, så bekymrer meg ikke for den biten.

Og jeg skjønner også at man tenker annerledes hvis man har brukt lang tid på å bli gravid, men det er nå en gang slik at noen klarer det lett og andre strever og de/vi som klarer det lett må jo få lov å "utnytte" det og planlegge svangerskap på en annen måte enn det de andre gjør. Man kan jo ikke gå rundt og tenke på alle som strever hele tiden, selv om man selvsagt ikke har noen garanti for at det ikke tar lang tid neste gang. :-)

Skrevet

Godt det ikke bare er oss som planlegger flere allerede..

Denne kommer i begynnelsen av desember, og målet er å bli gravid igjen rundt neste sommer:o)

Skrevet

Min mann har alt planlagt, jeg har ikke tenkt lengre enn til jul08:)

Stresser nok med juleplanene, når den lille ikke er ventet før slutten av november og hele slekta forventer at vi skal til dem..:(

Men han vil ha flere, han som var så nervøs og usikker til å begynne med:)

Men neste gang, da skal barnet være født til sommeren! Maibarn :)

Slipper jeg gå gravid i varmen og man kan trille ute!

Skrevet

Planlagt og planlagt, men har ihvertfall tenkt at mars-mai er en fin tid jeg også ;) Skulle gjerne gått rundt og trillet vogn istedet for å vugge rundt med magen i sommer. Hehe, men men. Vil også gjerne ha 2, max 3 år mellom barna, også får vi se hvordan dette går når man skal gjøre teori om til praksis. Ikke en selvfølge at alt går like glatt som denne gangen...

Skrevet

Hi hi, ikkje planlagt direkte, men tenker litt på at det hadde vært gøy med ein til kjapt etter denne som kjem desember. Går gravid med nr 4 nå, ein nr 5 hadde jo vore kjekt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...