Gå til innhold

Hva veier babyen deres i uke 33??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært på ultralyd til vekstkontroll, og hun veide ca 2, 2 kilo!!! Stor jente som har lagt seg i et behagelig tverrleie.....Må så smått begynne å tenke på ks jeg visst:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

må bare spørre jeg...hvordan fikk du det sjekket? på sykehuset? eller...hos legen eller jordmor? jeg vil oxo vite:)

Skrevet

Hei,,

Jeg er snart 33 uker på vei, 32 + 5 dager..

Skal på kontroll i morgen, og da blir hun veiet,,

Gøy hver gang å se hvor mye hun har lagt på seg...

Sa dem noe til deg hvor mye jenta di vil veie rundt termin??

Skrevet

Jeg fikk time til vekstkontroll uke 32 på sykehuset, antakelig pga at jeg er over 40 år.

De trodde hun kom til å veie mellom 3, 5 og 4 kilo ved termin;)

Skrevet

Jeg var også på ekstra ul i uke 32, og fikk estimert at gutten da veide 2 kg (helt etter gjennomsnittet), og dermed kommer til å bli født med gjennomsnittlig vekt. Er ikke det mellom 3,5 og 4,0 kg da? Jeg fikk iallefall ikke forståelse av at 2 kg i uke 32 var noe stort...

Han lå også i tverrleie, men hadde snudd seg fra seteleie siden forrige kontroll - og det er jeg glad for! Jordmor mente han kunne snu seg, altså med hodet ned i bekkenet helt fram til uke 38.

Hvorfor tenker du på keisersnitt?

Skrevet

Min gutt veide 2199g i uke 33+1, så det er bra!

Min venninnes jente veide det samme i samme uke og hun ble født 3200g 9 dager før termin så det betyr ikke at de blir så store. I følge den spanske websiden jeg bruker er det normale i uke 33 2100g, og ikke 1700g som hos BIM.

Vi får se, ingen skam i en stor og sunn baby!

Skrevet

jeg var på vekstkontroll uke 32+1 og da var han 2300g

Skrevet

miakan..

På mine papirer står det at hun er 3 % over gjennomsnitt i vekst, men jm mente hun kom til å ende opp som forrige jenta, rundt 3700 g.

Grunnen til at jeg tenker på keisersnitt er at jm sa det var eneste mulighet hvis fortsatt tverrleie, ellers kunne de prøve å snu henne:) Men som du sier, det er ennå en mulighet for at hun snur seg selv!

Hvor mange uker er du??

Skrevet

Vekstestimering i uke 32+3, 2200g :-)

Skrevet

Når man er frisk og rask i svangerskapet, får man ikke noe tilbud om dette da? Jeg har ingen peiling jeg, men hadde vært gøy å vite det da ....Hmmm...

Men ikke misforstå, er veldig glad for at jeg er frisk og rask da :D

Skrevet

Hei igjen

Jeg er 33-5 i dag. Hmmmm, interessant det har hørt, blir spennende for meg også da kanskje i forhold til ks... Jaja, må jo ta det som det kommer uansett om det blir sånn eller slik.

Hvis jeg husker rett fra tidligere er du også "voksen" som meg, og jeg har ny ultralyd i uke 36 - det har kanskje du og? Blir spennende da, å se hvilket leie han ligger i da..

Skrevet

Ja, jeg er også "voksen" og 6 gangs fødende. Alle de andre har kommet med hodet først, så dette er nytt for meg og kunne ha noe med at livmoren hadde forandret seg litt...

Jeg skal til ny ul og få snakke med lege om ca 3 uker,

Så det blir spennende å se, har en følelse at hun liker seg i "hengekøya" si og blir der.

Ut kommer de vel disse trollene våre, på den ene eller andre måten:))

Skrevet

Ca. i uke 33 / 34 veide hun 2300 gram ca. :D

Skrevet

Jeg fikk og målt babyen da jeg var 33 uker. ble estimert til 2700g.*gulp*

de sa at hvis jeg gikk til termin ble den mest sannsynlig rundt 3800g.og D er ikke SÅÅÅ ille synes jeg da..for min første var 4160g.hadde litt problemer med å få ut henne da..men da er 3800 g nok for min del altså:S

Skrevet

Fikk aldri estimert min før de fant ut han er i seteleie uke 37. Var 2900g dai allefall. Estimert til 3500g ved termin... Jeg som hadde "håpet på" at det var han som veide 17 kg og ikke JEG :-DDDD

Skrevet

Jeg var 32 + 2 og jenta ble estimert til å veie 2,1 kg. Hun vil veie 3,8-3,9 kg hvis hun blir født til termin.

Skrevet

hvorfor er d så mangen så får sånne ekstra kontroller egentlig?

kan jeg liksom bare gå til legen min å si at jeg vil til sånn kontroll bare for å se hvor stor babyen er ?d må vel være en grunn?

Skrevet

Jeg har ikke fått sånn ekstra kontroll, de kan se ca. vekten til barnet under ultralyd.

Skrevet

jeg var 33 uker og han ble målt til 2,5 kg... stor og sprek gutt ja!!! hihi

Skrevet

jeg får det pga svangerskapdiabetes. vekstkontroll sånn ca 2 hver uke..

Skrevet

hmmmm ....velstkontroll uke 33.4......estimert til 3100g da....dette kan bli veldig stort!!! Får store barn jeg visst!

Skrevet

spent på det,skal på ul idag, er 33+4 nå, så blir gøy å få vite:o)

Skrevet

hm har vært på 4 kontroller jeg,skal fø om to uker ca

Skrevet

Nå har jeg vært på kontroll på Ul, og fikk vite at gutten min er nå 2250 gram i uke 33+4, og 3% på plussida! Kjempefornøyd da han lå an til å bli stooor for ei stund siden. Fikk konstatert sv.dia og har nå fått mye bedre og sunnere kosthold:o) Det virka visst positivt inn ja!

Skrevet

jeg var på kontroll igår ettermiddag...så spurte jeg da om han kunne se hvor stor babyen var nå. og det kunne han:) så han målte og han var 2800 og var da i uke 37 igår. Synes det hørtes mye ut med en gang, men det var det jo kanskje ikke allikavel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...