Gå til innhold

Hva hadde dere gjort? Ønsker mange svar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vel egentlig bestemt meg, men vil gjerne høre synspunkter:-)

Jeg og samboeren er invitert i 30årsdag (fest), da er lillegutt nesten 9 mnd. Vi har aldri vært borte samtidig fra han om natten. Har ingen familie i nærheten, så eneste løsning hvis begge skal dra, er at han overnatter i reiseseng hos en venninne. (Hun har 2 barn, en på ca hans alder)

Han er ikke redd for fremmede, og har møtt henne flere ganger.

Vi var nettopp på besøk hos foreldrene mine, og da virket det som han ble litt urolig av å sove i uvante omgivelser. Er redd for at han skal våkne og bli redd og urolig når vi ikke er der.

Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jge hadde prøvd å la han overnatte og ikke drikki alkohol så i værste fall kan hennte han om det blir for ille for vennen din.

Skrevet

Samme som polarn :o)

Skrevet

Er jo opp til deg selv å ta den endelige avgjørelsen. Synst slike spørsmål du stiller er vanskelige å svare på. Vil du virkelig gå på festen? Eller vil du virkelig ikke sette bort sønnen din til en barnevakt?

Noen foreldre har barnevakt til barne sine flere ganger i mnd, mens andre liker best å passe dem selv. Noen mener at man bare må hoppe uti det, mens andre synst barnevakt er noe tull og at man bør passe sine egne barn.

Jeg personlig hadde nok prøvd barnevakten - gjør jo ingenting om han våkner så lenge din venninne er der. Men det er jo du som skal kose deg på festen - og ikke sitte å bekymre deg.

Skrevet

En god idè, bortsettfra at jeg ikke kjører bil.

Skrevet

Vet det er vanskelig å svare på. Ville bare høre hvordan andre tenker. Har vel egentlig bestemt meg for å ikke gå.

Skrevet

Da spør du venninnen din om hun har lyst å ta med seg ungene og overnatte hos dere, hvis dere har plass til det. Veldig greit for gutten din å være hjemme, og veldig greit for venninnen din at alle tingene til gutten din er i området :o)

Vi skal i bryllup snart, og snuppa vår er 9 mndr. Tanten hennes skal ta med seg ungene sine og sove her hos oss med snuppa og 3 åringen. Vi skal være borte hele natten og gleder oss til det. :o)

Skrevet

Jeg ville gått på fest, så kunne mannen min passet vesla.

Skrevet

Enda bedre idè! Men det er mannen som har bursdag, det er samboeren min sin kompis, og jeg er venninne med samboeren til han som har bursdag. Så da er det min samboer som har "førsteretten," desverre..

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Synes begge kan reise jeg. Dersom han ikke liker å ligge andre plasser kan man venne ungen på reisesengen hjemme. Legge ungen i reisesengen hjemme et par netter før han skal ligge borte slik at han er fortrolig med sengen når han skal ligge borte.

Evt kan en av dere la være å drikke før han har lagt seg slik at dere har muligheten til å reise og hente sønnen dersom han slår seg helt vrang.

Skrevet

Jeg ville likevel gått på fest, tatt en en dram og klint med bursdagsbarnet. I mellomtiden kan mannen din vaske huset så det er rent og pent til du kommer hjem.

Skrevet

Det var kanskje ikke så dumt å øve han i å ligge i reisesengen. Har veldig lyst til å dra! Takk for svar alle sammen:-)

Skrevet

Eller kanskje du, og barnet kunne ligget over hos venninnen din sammen en gang før festen, slik at han blir kjendt med plassen :)

Skrevet

Hvis det er en god venninne som sønnen din kjenner hadde jeg sikkert dratt :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...