Anonym bruker Skrevet 7. juli 2008 #1 Skrevet 7. juli 2008 Mini har en tante på 20 år som har passet han litt i ny og ne (sambos søster). Hun bodde hos oss en periode på 3 mnd, og hun betalte husleien (minus den mnd hun "bare" tok opp rommet med møblene sine, men ikke var der selv). Hun betalte imidlertid ingenting av husholdningsartikler (dopapir, tørkepapir, zalo, vaskemidler og vaskepulver o.l), og hun har heller ikke betalt sin del av strømmen. Har vi hatt fellesmiddager har vi betalt, hun har fått låne bilen vår ved flere anledninger, vi har hentet henne på skolen o.l. og hun har sittet på når vi har kjørt hjem til foreldrene vår o.l uten å betale, hun gjorde ikke noe husarbeid annet enn å vaske sine egne klær når hun bodde hos oss... ja, dere skjønner tegninga. Hun tar ikke fem flate øre for å si ting som tydelig antyder at hun ikke har fått noe for å passe mini (det er da snakk om et par timer i ny og ne, enten for at jeg kunne få hvile mens hun likevel var hjemme, eller jeg og sambo har vært på butikken for å handle o.l.). Er det smålig av oss å ikke betale henne da? En ting er når det er snakk om flere timer på kvelden, men når hun da bor hos oss og likevel er hjemme... hun liker veldig godt å holde på med mini (nesten så det går over styr, og hun prøver å overkjøre meg stadig vekk, men det er en annen sak). Grunnen til at jeg spør er at en annen tante (sambos stesøster) på samme alder sier hun ikke vil ha noe for å passe han, for hun synes det er gøy og mener en tante kan stille opp sånn. Det er en tjeneste jeg får mulighet til å gjøre gjengjeld for den dagen hun får barn sier hun, og det skal jeg selvfølgelig gjøre Ble kanskje litt rotete dette, men det er vokst til et stort problem inne i hodet mitt.. det rare i det hele er at hun er av typen som bestandig krever tilbake hvis noen skylder henne noe.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2008 #2 Skrevet 7. juli 2008 HI her Vil også tilføye at vi kjøpte en ekstra dyr og fin julegave til henne for å takke for at hun har stilt opp for oss også, da....
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2008 #3 Skrevet 7. juli 2008 Tantene til mitt barn er 19 og 21 år nå, og begge to har passet han siden de var 15og 17 år. Aldri forlangt betaling eller noe. Vi har selvfølgelig stilt opp de vi kan når de har trengt skyss til noe eller hjelp til noe... Har de vert blakke så har de fått en liten slant med oss til fest feks. Men det har aldri vert noe vi MÅ, eller noe de MÅ. De sier selv at "herregud, jeg er da tante, skulle bare mangle" Men hadde noen av dem bodd her hos oss fast en stund, så hadde hun måttet bidra med bensin på bil om hun bruker den, litt mat i kjøleskapet og det er vel da en selvfølge at hun holder hus i orden sammen med dere og kan stille med barnepass en gang i blandt!!
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2008 #4 Skrevet 7. juli 2008 syns det var det minste hun kunne gjøre siden hun bodde "gratis "hos dere,å var hjemme alikevell.betaler aldrig tantene her i gården hvis de er barnevakt,de ville ikke hatt betaling heller.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2008 #5 Skrevet 7. juli 2008 Takk for svar... ja, hvis jeg lufter tankene mine for andre, synes de ikke vi har gjort noe feil. Det har blitt litt sånn at jeg helst ikke vil ha henne som barnevakt, for da slipper jeg å føle at vi skylder henne noe. Helt utrolig at ei som er fire år yngre enn meg selv skal greie å få meg til å føle meg så liten. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå