ssssssss Skrevet 7. juli 2008 #1 Skrevet 7. juli 2008 Hei - jeg har lovet å ta med en kake i 2 års dag i morgen. Noen som har en god oppskrift? Helst ikke sjokoladekake da jeg vet de har laget det selv...
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 7. juli 2008 #2 Skrevet 7. juli 2008 SNICKERS KAKE 6 eggehviter 5 dl sukker piskes stivt/hvitt 350 gr. peanøtter hakkes grovt/fint, etter ønske 1 pk. Ritz kjeks moses 2 ts bakepulver 2 ts vaniljesukker Bakepulver og vaniljesukker blandes sammen med peanøtter og ritz kjeks. Eggehvitene og sukkeret vendes forsiktig i. Stekes i langpanne i midten av ovnen på 180 grader i 20-25 minutter. 25 min. maks. Glasur: 2 pl. kokesjokolade lys eller mørk 100 gr. smør/margarin smeltes 6 eggeplommer 100 gr. melis piskes Eggeplommene og melisen vendes inn i sjokoladen og smøret. Det er lurt å vente med å lage glasuren til kaka har blitt kald. Kan da smøres direkte på, og settes til kjøling. Kaka egner seg fint til å fryses, taes fram, for så å fryses igjen. ...helt fantastisk god!!
melkekua™ Skrevet 7. juli 2008 #3 Skrevet 7. juli 2008 Sjekk ut www.detsoteliv.no muffins tusenbenslange
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå