Piamin Skrevet 7. juli 2008 #1 Skrevet 7. juli 2008 Er det noen som har oppskrift på et fint babyteppe? Hadde tenkt å strikke, men kan godt hekle også. Hvis jeg skal ha mulighet til å få det ferdig må det være enkelt sånn at jeg kan strikke foran tv
helene0: jan09+jun11 Skrevet 11. juli 2008 #2 Skrevet 11. juli 2008 Kjøp et litt tynt garn og litt tykke pinner. (Jeg har kjøpt 200 g. det holder til litt minder enn 100 x 100 cm.) Jeg strikker nå dette teppet med bomullsgarn som egentlig er beregnet til pinne 3 med pinne 6. Start med å legge opp to masker og øk i starten av hver omgang slik: strikk en maske, ta opp tråden mellom denne og neste maske og strikk den vridd. Strikk videre rett ut omgangen. Fortsett slik til du har brukt opp ca halvparten av garnet. Om du vil ha en liten kant rundt kan du strikke 3 masker før du øker. Når du har brukt opp halvparten av garnet, begynn å felle av ved å strikke en maske i begynnelsen (ev 3) av hver omgang og så strikk to masker sammen, strikk rett ut resten av omgangen. Jeg har strikket en litt fastere kant rundt teppet, det gjorde jeg med en annen farge. Brukte pille 3,5 og tok opp dobbelt så mange masker og strikket et par omganger rundt teppet. Supergreit teppe, ferdig på en liten uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå