Lyst på nr3♥ Skrevet 7. juli 2008 #1 Skrevet 7. juli 2008 Hmm... gikk inn på babyverden og slo inn min foreløpig termin (som jeg har fått på tidlig ul..) som er 21. desember... og fikk opp at jeg hadde blitt befruktet ca rundt 28. mars.... DETTE kan UMULIG stemme da vi hadde sex 8 eller 9 mars!!! SÅÅÅÅÅ... jeg tror nok jeg er lengre på vei enn hva de på sykehuset mener.. kanskje jeg har en liten gutt/jente der inne.. jeg selv var jo bittelita når jeg kom til... hmmm... Skal ikke til ordinær ul før 28 juli og da skal jeg etter deres termin være 19+4, MEN etter mine beregniger er jeg godt i uke 21 om ikke 22 da!??!?!?! hmmmmmmm IGJEN....!!!
Nina_J Skrevet 7. juli 2008 #2 Skrevet 7. juli 2008 Er du sikker på sykluslengden din? Min er normalt 30 dager, men den var 42 dager både syklusen før og den jeg ble gravid på...De går utifra en syklus på 28 dager på babyverden. Men selvfølgelig kan sykehuset ta feil! Jeg var brennsikker på at terminen min var 28.november, men på tidlig ul sa legen at det nok ikke ble før en uke senere iallefall... På ordinær ul fikk jeg fastslått termin til 28.november, så jeg hadde rett, ikke sykehuset Om du er like brennsikker som jeg var, så kan du jo be om å få ul-timen to uker før? Du kan jo begrunne med at tidlig i svangerskapet varierer veksten på fosteret så mye at man ikke kan gå utifra de målene for å fastsette termin, og at du tror du er lengre kommet enn legen din tror. Jeg var på ul både uke 8, 12 og 15, og på alle de sa legen at jeg ikke hadde termin 28.nov. men en uke senere. På ordinær ul var jeg 18+5, og da målte de barnet til termin 28.nov.
Herkules Skrevet 7. juli 2008 #3 Skrevet 7. juli 2008 Opplevde både med denne babyen, den gutten jeg har og den jeg mistet at jeg ble satt tilbake på tidlige ul Nå har jeg med begge de som har gått til ordinær ul "fått tilbake" min termin som er den samme som menstermin Så jeg er enig med Nina_J at tildig ul ikke skal stoles på, du burde jo egentlig få ul utifra din menstermin. Hør om du kan få ul før for de tar jo ul fra uke 17-21 og om du da får en like sen termin så ber du om å bli fulgt opp spes om du går over (avvik på 14 dager gir ofte jm en pekepin på at man skal følge opp men ikke alltid)
Lyst på nr3♥ Skrevet 7. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. juli 2008 Hei og tusen takk for svar! Jeg ringte faktisk min gyn-lege idag på sykehuset og fikk snakket med han, og d ble til at jeg fikk termin-ultralyd nå på fredag! )))) Hadde egentlig ikke time før 28. juli, og da er jeg egentlig 19+4 i følge sykehusets termin... men denne terminen er jo fra TIDLIG-UL.. har ikke vært på ul siden uke 12 nå... Men er spent nå alts...!! )) Men jeg tør nesten å VEDDE på at jeg blir satt fram noen dager iallfall.. nekter å tro at d tar 20 DAGER fra sex til befruktning..!!! Såpass fulgte jeg med i biologitimene!!! ))) Grunnen til at jeg ikke skulle til termin-ul før i uke 20 (19+4) er at gutten (15 mnd nå) vi har fra før av er født med alvorlig hjertefeil, så i blir fulgt opp bra ved Fosterdiagnostikk, St. Olavs Trondheim... men ble litt stresset ut ifra at terminen MIN ikke stemte med sykehusets, da det er VIKTIG at en spesial-ul blir tatt akkurat i uke 20 med tanke på å sjekke ut hjertet til lille nurket i magen min nå!! Men vi får nå se hva de her på lokalsykehuset finner ut på ul på fredag ang terminen... Er akkurat 17+0 ( i følge trondheims termin) nå på fredag.... Er SÅÅÅ spent på terminen, om alt ser fint ut fremdeles og om de får til å sjekke kjønnet......!!!!!!!
Gjest elissa2 Skrevet 7. juli 2008 #5 Skrevet 7. juli 2008 hei. skjønner du er frustrert...jeg er i samme situasjon. jeg ble satt tilbake 17 dager på ordinær ul........så i følge jordmor sin termin, så ble jeg faktisk gravid ETTER positiv graviditets test........jeg VET den terminen er feil, for kan umulig ha blitt gravid 17 dager etter jeg hadde sex........passe fortvilt her, men jordmor var påstålig, så det nyttet ikke å si noe......
Lyst på nr3♥ Skrevet 10. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. juli 2008 Synes d er MERKELIG at vi som VET når vi har hatt sex, at vi ikke har noen ting å si i sånne situasjoner!?!?! Fader da... kan jo hende at den lille i magen ER liten.. har flere venninner som har hatt oppgitt "feil" termin i forhold til sin egen og når den lille har kommet ut er den under 3 kg!! Hmm.. Skal på UL imorgen så er VIRKELIG SPENT med tanke på terminen alts!!!! Jeg hadde jo festeblødninger ei lita uke etter sex'n også så INGEN TVIL egentlig da!!! Og ingen ORDENTLIG MENS heller 1 1/2 uke etter på når jeg EGENTLIG skulle ha mens'n!!!! Var til jordmor idag og hun var HELT enig med meg da... livmora mi var også større enn hva den egentlig har skullet vært idag etter terminen fra sykehuset etter tidligere ul.... Men vi får se hva de sier imorgen.... Krysser fingre og tær for at alt er bra med den lille iallefall!! )))
birrisj05.02.09 Skrevet 10. juli 2008 #7 Skrevet 10. juli 2008 Jeg blir veldig forvirra av de forskjellige nettstedene osv. Blir forskjellige termindatoer osv. Gynekologen mener at jeg ble befruktet rundt 1. mai. Da er fosteret nøyaktig 10 uker gammelt i dag. Men det heter jo at man er i svangerskapets uke 12 da, sant?
Gjest elissa2 Skrevet 10. juli 2008 #8 Skrevet 10. juli 2008 birrisj.... ja, fosteret er 2 uker "yngre".....så er fosteret 10 uker, så er du 12 uker:)
Sina med Sprellings Skrevet 11. juli 2008 #9 Skrevet 11. juli 2008 Hei! Skjønner at det er frustrerende å få endret termin. Husk at ultermin ikke er en rettelse av menstermin, men en termin utfra størrelsen på babyen. Du kan godt har blitt befruktet for 18 uker siden, men babyen kan likevel av størrelse tilsvarende at du ble befruktet for 16 eller 20 uker siden, og det er dette ultermin sier noe om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå