ChellBell - har født! Skrevet 7. juli 2008 #1 Skrevet 7. juli 2008 Jeg surfer på strikkebølgen min fremdeles og nå som jeg har klart å mestre babysokker så har jeg blitt så tøff i tryne at jeg tror jeg kan klare å strikke en babybukse En heeeelt enkel en som kanskje har en smalere vrangbord neders i bena. Noen som vet om en enkel oppskrift på nettet kanskje - og som er gratis? ) Tusen takk på forhånd!
☆twinkle twinkle Skrevet 7. juli 2008 #2 Skrevet 7. juli 2008 vet ikke om det fins sånn som du ser etter men jeg ville lett på drops garn design på internett.. Jeg syn sånne bukser som er laga av "vrang bord" er så skjønne og de kan de ha kjempe lenge !! håper du forstår hva jeg mente har du funnet noen oppskrifter som du liker?
lykkelig78 Skrevet 7. juli 2008 #3 Skrevet 7. juli 2008 Jeg strikker ikke selv, men har satt igjen mamma til å stikke "hentedress". Tror ikke den buksa v ar så vanskelig (men hva vet vell jeg) Jeg fant i allefall oppskrifta i bladet "gravid". tror det var det nr som er i salg nå.
nr.4 i oktober Skrevet 7. juli 2008 #5 Skrevet 7. juli 2008 Du kan finne mye fint om du ser på garnstudio.no, og spesifiserer søket ditt til kategorien baby og søkeord bukse.
leela Skrevet 7. juli 2008 #6 Skrevet 7. juli 2008 Jeg strikket denne, deilig myk og varm i dobbel alpakka: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b13&d_id= 12〈=no Superenkel fordi den strikkes rundt, dvs. kun rett, og så blir det nesten ikke montering, heller.
ChellBell - har født! Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. juli 2008 Tusen takk for svar! Jeg syns jo alt ser komplisert ut for meg når det kommer til strikking, men ofte så er det sånn at hvis en bare kommer i gang så skjønner en etter hvert hva en skal gjøre.. Damen i garnbutikken syns det er utrolig festlig å vise meg også Kanskje jeg skal prøve meg på den buksen du har strikket, Leela )
leela Skrevet 8. juli 2008 #8 Skrevet 8. juli 2008 Den er et fint nybegynnerprosjekt, og i og med at du har strikket strømper bør du ikke ha noe problem med denne oppskriften (5 pinner på beina). Lykke til!
ChellBell - har født! Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 9. juli 2008 Takk Skjønner ikke hvordan det med 5 pinner funker så jeg bruker rundpinne :S Har strikket ett ben allerede! )
adventsmamma 72 Skrevet 9. juli 2008 #10 Skrevet 9. juli 2008 Når du strikker på 5 pinner, fordeler du maskene ut på 4 pinner. Den siste bruker du til å strikke med. Når du har strikket maskene på en pinne, sitter du igjen med en løs pinne, denne bruker du på neste pinne osv. Noen ganger må man bruke 5 pinner, eller strømpepinner som det heter, fordi man ikke får små nok rundpinner. Lykke til med strikkingen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå