Gå til innhold

Barnevakt - hvor mye i timen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren (hun er 14 år) til en veninne av meg skal passe prinsessa mi på snart 4 år på dagtid i en uke. Lurer fælt på hvor mye jeg kan gi henne i timen??

Noen gode forslag??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker eg satt barnevakt for 2 gutar paa 6 og 7 aar,kveldstid..Fekk 25 kr timen..Dette er 8-9 aar siden...

Ville sagt i ditt tilfelle toppen 35kr,..Men igjen,da er jo opp til kvar enkelt,ka ein vil gi.

Skrevet

Vi har ei nabo jente som passer våre to jenter. Passer hun ett barn betaler vi 40,- timen, og begge to blir det 60,- (altså 1 1/2 gang)

Skrevet

jeg betaler dagmamma 25 kr timen for snuppa mi. men ville vel gitt rundt 40 kr timen til en jente som passer bare mitt barn.

Skrevet

dette er det sprøeste jeg har lest. Mener dere virkelig at dere får normale ungdommer til å passe barna for dette? Laveste tarifflønn for 16 åringer er på nesten 60 kroner, det bør vel være et minimum av hva man betaler, selvom man betaler svart? På en 8 timerdag tjener da disse ungdommene rundt 500 kroner, 2500,- pr uke, eller 10000,- pr mnd. De jobber svart, har ingen rettigheter til betaling hvis de er syke, og ingen andre rettigheter heller, for den saks skyld. Å sitte igjen med 10 000,- for å jobbe fulle arbeidsdager en måned syns jeg virkelig de skal...

Skrevet

Prøv å finn ut hva som er vanlig betaling for dagmamma der du bor, og betal det de får i timen?

Jeg sitter endel barnevakt, bruker å få mer i timen på kveldstid enn på dagtid. Synes egentlig dette er litt rart jeg, det er jo mye mer krevende å passe barn på dagtid, enn å bare gi kveldsmat, legge dem å så sitte å se på tv til foreldrene kommer hjem..

Du må betale litt ekstra om barnevakten ordner med mat osv. Hvis du ikke sender med da:)

Skrevet

Jeg hadde betalt 30 kr timen..

Det er det dagmamma sitter igjen med etter skatt.

Det er tross alt ikke en fast jobb, som hun skal ha i flere mnd.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...