*_A_* Skrevet 7. juli 2008 #1 Skrevet 7. juli 2008 Har lest forskjellige steder at ca. 50% får strekkmerker under graviditet, andre steder står det at enda flere får det. Her inne har jeg inntrykk av at vi bare er noen få "uheldige"... Hva stemmer? Mine strekkmerker kom i uke 37 (jeg hadde et lite håp om å slippe, men nei da), og de blir sakte, men sikkert flere.. Flere jeg kjenner sier at de fikk flere/lengre strekkmerker under fødsel. Er det vanlig?? Og sist, men ikke minst, hvordan blir de seende ut etterpå? Blir det dype "søkk" i huden, blir huden slapp/"knuglete" av merkene i ettertid, eller kan jeg trøste meg med at de blir lite synlige...? (Mine strekkmerker er mest rett over navlen, og noen få under, ikke på sidene. Det lengste er kanskje 3 cm).
Hikken Skrevet 7. juli 2008 #2 Skrevet 7. juli 2008 Jeg fikk også mine i uke 37 (hvis jeg ikke husker helt feil), hadde et lite håp om å slippe, men den gang ei ;-) Har bare fått på "håndtakene" hittil, og håper det holder seg der. Vet om mange som fikk en del under fødselen, en venninne av meg fikk for eksempel stripete tiss :-D Strekkmerker bli lysere og mindre synlig etterhvert, men de vil vel alltid være der :-S Satser på at jeg ikke får noen flere nå (er 39 + 1 )
L@boline Skrevet 7. juli 2008 #3 Skrevet 7. juli 2008 Jeg fikk ingen strekkmerker ved forrige svangerskap, og har heller ikke fått noen denne gang. Men er i uke 33, så det kan selvfølgelig fortsatt komme. Ser ut som magen blir større denne gangen enn sist. Men jeg har strekkmerker på lårene fra puberteten. De blir bleke etter hvert, men går aldri bort desverre.
KarinB Skrevet 7. juli 2008 #5 Skrevet 7. juli 2008 jeg har også fått strekkmerker, på magen og på håndtakene. Går fra like over navlen til et godt stykke under navlen. Et "parti" på hver side av navlen. Fikk også strekkmerker i puberteten. De blir aldri helt borte, men blir mindre synloige etterhvert. Huden som er strekt blir slappere i fisken, men det blir jo også litt bedre etterhvert. Er det skikkelig ille kan man få dekket operasjon, men det er jo lurt å vente med det til man er ferdig med alle de graviditetene.
MammaMia=) Skrevet 7. juli 2008 #6 Skrevet 7. juli 2008 Heldiggris.. Jeg har hatt strekkmerker siden jeg var 6-7 år, så er vant til å ha dem, men de blir lysere å syntes mye mindre etterhvert. Nå er dem jo tilbake i full blomst hos meg.. ble tydelige i uke 12 ca tror jeg.. har både på "håndtakene" og magen. det største mitt er mellom 10-15 cm så er litt kjipt når man er ute på stranda eller i basseng osv. men man blir van til det også.. Har fått noen små hel nederst på magen nå da.. ellers så er der de "gamle" strekkmerkene som fortsetter..
Pusur_mor Skrevet 7. juli 2008 #7 Skrevet 7. juli 2008 Jeg vet ikke hva som er vanlig. Min venninne fikk masse strekkmerker med sine to. Jeg fikk 2 svake merker under navlen med nr 4, og 6 tydelige over navlen med nr 5. Har ikke fått flere denne gangen er i uke 32, og håper jeg slipper flere. Har endel på brystene og lårene/ hoftene etter puberteten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå