Gå til innhold

11 mnd og skal starte i barnehage - hva med amming\mat??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa mi skal begynne i barnehagen når hun er knappe 11 mnd. Og jeg lurer fælt på hvordan jeg skal gjøre det med amming og matrutiner??

Hun har aldri hatt noen faste rutiner med mat fordi hun våkner alt mellom 0530 og 0700. Så frokost er jo avhengig når hun står opp. Også har jeg gitt henne grøt til frokost dersom vi skal bort den dagen. For da er det enklerere å ta med en brødskive til lunch. Middag har hun stort sett fått i 15 tiden og kvelds rundt kl 1800. Problemet er at hun får pupp akkurat når hun vil det i løpet at dagen.

Så jeg er helt nødt til å begynne å venne henne av med puppen ettersom hun skal være i bgh fra 0800-1600.

Hvordan gjorde dere det med babyen deres når de begynte i barnehagen så små som 11 mnd?? Grøt til frokost\lunch, brødmat, melk på flaske, annen drikke, frukt, purè, middag osv osv.........????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ammer ikke,men lurer allikevel på matrutinene på små i barnehage.. Jenta mi begynner da hun er 9 mnd.. Dytter denne

Skrevet

Rutinen der min skal begynne er frokost 08.00-08.45

lunsj fra 11-12, da bleieskift og soving

14.30 matpakke/frukt

Jeg fikk beskjed om at de kunne gi grøt om ungen ikke spiste brød ennda....

Skrevet

Dette tenker jeg mye på å.. Snuppa mi begynner i barnehagen når hun er 10-11 måneder hun også. Jeg ammer så lurer litt på hvordan jeg skal gjøre dette. Jeg jobber i tillegg skift. 0600-1400 og 1100.1900. Annenhver uke. Jeg tenker at det kan ikke være forskjeller på ukene med tanke på amminga. Tenker å gi henne puppe morgen å kveld, men det blir jo vanskelig å gi på morgen den uka jeg starter tidlig. Kan jo ikke vekke henne halv fem liksom.. Så da tenker jeg egentlig å venne henne av med puppen på dagen, å bare gi henne på kvelden. Jeg tenker å ta ammefri en time hver dag til puppen er tom! Sånn at jeg kommer en time tidligere hjem. For da rekker jeg gi henne på kvelden å før hun skal legge seg den uka jeg jobber seint.

Jeg begynner på jobb igjen 3.nov. Da går sambo ut i perm. Da må jeg vel venne henne av med det til da da..? Hvor lang tid regner man på å venne de av med det da? Huff, blir litt vanskelig dette. Tenker på å pumpe da så hun kan få på morgenen å, i tutkopp. Men jeg har aldri fått til denne pumpinga så jeg vet ikke....! Hmm...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...