Gå til innhold

Noen som har har hatt skive prolaps her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holdt på å reie opp sengen i går men min treåring hoppet i sengen. Han holdt på å fly på gulvet og jeg klarte akkurat å redde ham. Vridde meg i en helt syk stilling. Ryggen sa "knekk". Hørte ikke lyden men kjente den veeeeldig godt.

Har veldig vodt nå. klarer knapt å reise meg. Hadde vondt i hele natt også. Men jeg klarer å fungere, det gjør bare vondt i noen stillinger. Er så redd for at det er skiveprolaps eller noe annet alvorlig. Har vondt i ryggraden.

Noen som har peiling som kan stille en "diagnose"? Eller bør jeg gå til legen, hva kan han gjøre?

takknemlig for svar :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skiveprolaps skrives i et ord ser jeg nå...

Skrevet

Godt mulig det bare er en strekk. Den kan sitte i en god stund.

Har en samboer med isjas og skiveprolaps. Han har dette i perioder han. Men da det setter igang så er han neste handicappet. Det eneste han får til er å ligge og det gjør vondt. Skal han reise seg opp bruker han rundt 30 min på det og det svartner for han mange ganger.

Men mistenker du at det er noe bør du ta kontakt med legen for å komme inn å ta en røntgen.

Lykke til :o)

Skrevet

Ok, det var et slik svar jeg håpet på... for jeg er ikke helt invalid. Det gjør bare vondt når jeg beveger meg..Håper på en strekk jeg !

Takk for svar!

Skrevet

Får se an dagen i dag da så får du heller kontakte legen i morgen hvis det ikke blir bedre :o)

Ha en fin dag :o)

Skrevet

du bør få deg time hos kiropraktor..de kan henvise til evt rønken eller annet du måtte trenge..de kan også sykemelde i opptil 8uker=)

kiropraktor trenger ikke henvisning fra lege..allefall ikke her i byen..(tromsø)

Skrevet

Vær i bevegelse, ikke "ta ekstra hensyn til ryggen"mer enn du må, da lager du deg evt nye problemer med stiv muskulatur. Å gå i "varierende terreng" er det defintivt beste du kan gjøre for ryggen. Det høres ut som muskel strekk, hadde du klemt av noen nerver hadde du hatt mye vondere! Å gå til behandling er unødvendig da tid og bevegelse løser 90 % av alle ryggproblemer. Anbefalinger om røntgen som kommer her er direkte tullball. Du får ikke henvisning til det for det du beskriver her og det er heller ikke nødvendig. Lykke til!

Skrevet

De fleste prolaps som har symptomer, kjennes som en ilende smerte nedover beinet. Da er det vondest å sitte og stå ,mens ligge går bedre. Mange har prolaps uten å vite det, så det er ikke alle som gir symptomer i det hele tatt...

Signerer den over meg. Hold deg i bevegelse innefor smertegrensen. De fleste akutte ryggplager går over innen en uke uten behandling, og mesteparten av behandlingen som tilbys har ingen effekt. Noen synes at det blir bedre med kiropraktor, men det er ikke bevist at det funker... Ta en smertestillende hvis det blir for ille:)

Skrevet

Jeg har vært sykemeldt nå i 4 uker grunnet bukning i en av disse putene i ryggraden. Prolpas er det når denne massen flyter ut. Som ovenfor så stemmer det som Tulletrollet sier, men i tillegg skal man være obs på nummenhet i skrittet og tisseproblemer. Jeg fikk problemer med dette og det var tegn på prolaps. Hadde man ikke disse symptomene så er det mest trolig ikke prolaps, men andre ryggsmerter. Anbefale deg å gå til lege for undersøkelse hvis du ikke blir bedre..

Skrevet

Tusen takk for svar jenter!

Jeg får holde meg i aktivitet og se det ann en uke eller to.

Kjekt med dib , her ken jeg få svar på ALT jeg lurer på :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...