Ønskebaby08*12 Skrevet 7. juli 2008 #1 Skrevet 7. juli 2008 Er i uke 27 nå, har igrunn ikke hatt så mye kynnere. Kjente en noen sammetrekninger i 1.tri, som jeg tror må ha vært kynnere, men som jeg ikke visste var det da,,,i 2 tri har jeg nesten ikke hatt det i det hele tatt. De siste dagene syns jeg de har økt i hyppighet, nå kan de komme 3-5 ganger om dagen. De er fortsatt ikke vonde, og varer ikke lenge, men det er sånn at jeg legger merke til at de kommer oftere. Nå skal det sies at jeg har vært kjempe stresset i det siste, mye å gjøre på jobb, og sykdom i familien, så det har nok virket inn på systemet mitt. Merker ihvertfall godt på tulla at jeg er stresset...Pleier å gi seg når jeg legger meg ned og slapper av. Hvor ofte er det normalt å ha kynnere?, og bør jeg ta kontakt med legen/jordmor? Blir litt engstelig iforhold til prematur fødsel, i og med at jeg selv er født for tidlig. (det er visste en sammenheng der...)
shari_z Skrevet 7. juli 2008 #2 Skrevet 7. juli 2008 Hvis du bare har kynnere 3-5 ganger om dagen, og de gir seg hvis de legger deg og slapper av, så tror jeg det går fint. Det høres ganske normalt ut. Problemet oppstår når de ikke gir seg eller når de kommer regelmessig, for da kan de påvirke livmorhalsen. Jeg har hatt ganske hyppige og vonde kynnere som varer i mange timer (noen ganger hele dagen), uansett om jeg legger meg eller ikke, og siden jeg fødte for tidlig siste gang, ville de sjekke meg. Men ingen påvirkning på livmorhalsen, men nå skal jeg til kontroll oftere. Er 26+4 i dag, og de begynte i uke 17. Er du bekymret, er det alltid greit å ringe jordmor/føden og høre med dem
Nina_J Skrevet 7. juli 2008 #3 Skrevet 7. juli 2008 Jeg har vel tre fire kynnere om dagen, men ikke kraftige. Kjenner bare at det strammer seg i magen på en måte. Jeg er 19+5 i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå