Gå til innhold

Skravletråd for oss med ikm uke X (7/7)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte det var greit å lage en skravletråd for oss også :o) Jeg lurer på om el er i anmarsj, men er ikke sikker..... tror jeg hadde begynnende el.slim på lørdag, igår (søndag) begynte svake el.smerter og idag er de sterkere. Testet med el.test, men den var negativ. Det var den siste testen jeg hadde :o( Har bestilt nye, men de kommer vel ikke idag eller imorgen...jeg trenger de nååååå! Hehe! Trodde jeg hadde el for 1 eller 2 uker siden, husker ikke når, men det var falsk alarm. Systemet mitt er ikke igang igjen etter endt amming. Spennende å se om el skjer denne gangen eller om jeg blir lurt igjen. Skal holde dere oppdatert når jeg får de nye testene (jeg bruker kun den digitale el.testen fra CB. Eneste jeg stoler på!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ferdig med å blø etter MA, så her er vi forsiktig i gang med prøvingen igjen. Er veldig usikker på hvor jeg ligger i løypen (selvfølgelig) men siden de sier at menstruasjonen kan komme 3-6 uker etter MA, fant vi ut at det var bedre å være på den sirke siden og starte prosjekt "vi klarer dette" igjen.. Lykke til med el-jakten.

Skrevet

Takk ;o) Og takk det samme!

Dere må bare kjøre på :o) Jeg har nemlig hørt at man er ekstra fruktbar etter SA/MA! Så ikke la noen tid gå til spille!

Skrevet

Nå har jeg bestilt el. tester på nettet. Hadde jo vært litt greit å se om man har eggløsning, ikke sant? Hvis det ikke er postivt, så er det jo ikke noen vits i å stresse seg helt opp ved sånn ca IKM heller... Så nå er vi seriøst i gang her!!!

Skrevet

Lurer på om testene mine kommer i posten idag.....tror jeg kanskje har el, hvis jeg kjenner rett....men som sagt jeg har blitt lurt av kroppen min før. Hadde i alle fall en runde i halmen igår så får vi se ;o) Hvordan går der med dere andre i ikm uke X?

Skrevet

Blir helt gal jeg!!!! Det var liksom så greit forrige gang. Da var det første prøving etter fødsel, no stress, liksom. Nå har det vært en MA (lovlig seint, synes jeg) og jeg aner jo ikke om kroppen er i system eller ikke, om det kommer noen eggløsning denne mnd, om vi burde vente til etter mens (gjør det ikke da..) Hopper i høyet med jevne mellomrom for sikkerhets skyld.. Ahhh frustrert nå!! Grrr. Dagene går så sent!! Kan forresten el-tester være positive hvis det er rester etter hcg etter ma-en?? Huff!!

Skrevet

Har roet meg litt nå.. Det går opp og ned i dette gamet!! Begynner å få troen på at vi skal lykkes igjen, og det er litt godt!!

Skrevet

Så bra du har roet deg :o) Jeg har det helt motsatt jeg da.....jeg fikk jo eltestene igår ...yeah....jippi.....men tok en test siden jeg kjente el.smerter - den var selvfølgelig negativ. Er så lei av at kroppen lurer meg. Dette er andre gang kroppen prøver å få til el, men ikke klarer det. Når jeg hadde el før jeg ble gravid med andremann så var smertene enda sterkere tror jeg...er så lenge siden så jeg husker ikke.

Lørdag hadde jeg el.slim - ikke til å tolke feil

Søndag også el.slim + svake el.smerter

Mandag - litt sterkere el.smerter

Tirsdag - samme som mandag

Idag - er jeg øm... og svake smerter

Kroppen prøvde på det samme for 2 uker siden.....men negativ da også.

Får vel innse at hormonene etter fødsel for 5 mnd siden ikke er ute helt av kroppen. Dessuten har jeg noen ekstra kg enn jeg hadde før. Tror de også spiller inn på om jeg får el. Jaja...ingen testing før jeg kjenner el.smerter igjen, og da skal jeg ikke teste før jeg kjenner det skikkelig.

Skrevet

Hi hi.. å har jeg også fått alle disse testene i posten. Det er jo geinalt. Tenkte faktisk å teste etter el i dag, fordi jeg tror jeg har el-slim i dag. Er ikke spesielt trent i å sjekke kroppens sekreter (utrolig hva man gjør for å bli gravid!!!) men synes det så sånn ut.. Så det blir spennende å se. Har aldri tatt el.test før!!

Skrevet

Testet du for el på lørdag eller søndag? For hvis du testet på søndag, så kan det være at det var den dagen egget slapp. Om jeg har forstått det riktig så er siste dag med el slim den dagen egget slipper, men siste dag med positiv el test er dagen før. Så kanskje testen hadde vært positiv om du hadde tatt den på lørdag og negativ på søndag?

Om dere hadde passe med kos i sengehalmen, så er det jo en sjanse for at ting kan skje inni magen din i skrivende stund, he he. Krysser fingrene for deg!

Hiver meg på denne tråden jeg... Har pcos med sykluser som ikke ligner noe. Siden april 2007 jeg hatt mens tre ganger siden pilleslutt ~60/~60/185 dagers sykluser. Forrige syklus hadde vi sex den dagen jeg for første gang oppdaget ekte el-slim. To uker enere satt jeg der skjelvende med en svakt, men positiv test i hånden og fortalte det til samboeren min. Han har ikke vært helt klar, men det smilet hans da jeg ga ham testen og han forto hva det var... Vel, det sa alt! :-) Jeg begynte å tenke framover, bestilte meg legetime og tenkte på så mye... Men så begynte det å blø, og det endte i en SA. Etterpå har jeg lest at pcos'ere har lettere for SA enn andre pga lavt progesteron i lutealfasen, så jeg har begynt å ta wild yam etter Grysom sin anbefaling. Dette er første syklus med kosttilskudd, men jeg venter fortsatt på el og har kommet til dag 33.

Ser at jeg skriver laaaangt når jeg først er i gang... Skal prøve å lære meg å skrive kortere, he he. Behøver jo kanskje ikke skrive alt jeg tenker på i ett og samme innlegg! ;-)

Skrevet

Hei på dere..

Jeg testet med cb el-test i går jeg da.. Fikk positiv test og fikk lurt mannen til sengs. Blid og fornøyd.. Så leste jeg pakninsvedlegget (etterpå selvfølgelig) og der sto det svart på hvitt at hvis du nylig har vært gravid kan du få falsk positivt svar. Regner med at 1 uke og 2 dager kvalifiserer for nylig gravid:( Men uansett.. nå har vi ihvertfall prøvd!! Bedre enn å vente å se, tror jeg....

Skrevet

Så bra da :o) Håper det sitter en spire for dere!

• 2 uker senere...
Skrevet

Her venter jeg fortsatt på el/mens.....snart gått 2 mnd siden ammeslutt. Vet det kan gå lenger enn det før syklusen er tilbake i gjenge igjen (skulle ønske den var det nå).

Skrevet

Ja vel, da var jeg tilbake her igjen med et pang!! Etter et lite besøk på ikm uke 30. Ingen mens og slettes ingen positiv test....... Så da er det bare å vente på når den derre tanta skal innfinne seg.. Det var sikkert bare resthormoner med el-testen:( Litt lei meg, men klar for fest i kveld!!!

Skrevet

Da har jeg fått mensen tror jeg hehe...jeg blør i alle fall....merket at det begynte å gjøre vondt igår, og var også vondt idag....så skulle jeg på do for en liten stund siden og da ble det jaggu rødt på papiret. Så da begynner prøvingen her :o) Endelig kom mensen etter ammeslutt. Bare spent på hvor lang denne syklusen blir....regner ikke med at den kommer i gjenge med en gang, men hadde vært veldig deilig hehe. Tror jeg skal prøve meg med ikm i uke 35. Kommer nok til å holde meg her helt til syklusen er i orden.

Skrevet

Lurer på om det er noen av dere med uregelmessig syklus som trener mye? Jeg har kun hatt 1 syklus (i mai) siden jeg sluttet med p-piller i desember 2007. Jeg trente hver dag i mange år. Siste par år trent ca 4 dager per uke, ganske hardt; spinning for det meste. Har nå funnet ut at jeg skal roe litt ned, mosjonere ca 4 dager per uke, men ikke ta meg helt ut som tidligere. Startet denne uken. Noen av dere som har noen erfaring med trening og eggløsning?

Skrevet

Hei Raff :o) Det trenger ikke være treningen som gjør at systemet ditt lugger litt....kan være pga rester av p-pillene som er igjen i kroppen. Noen går rett inn i syklusen med en gang mens andre ikke får den tilbake før det har gått 1 år. Kommer helt an på kroppen din. Det kan jo også være en kombinasjon med overtrening og rester av hormoner etter p-pillebruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...