Gå til innhold

blir litt arg jeg altså...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en samboer som hele tiden går og skrur av varmen på badet. Jeg er av den oppfatning at det MÅ være litt varme på badet for at det skal tørke opp fukten etter at vi har dusjet. men han mener det ikke har noen effekt. I går var vi hos en kamerat av oss som vi passer leiligheten for, og han var borte og skrudde av varmen på badet med en gang. Jeg sa at han ikke måtte gjøre det, men da svarte han at vi kan jo hvertfall gjøre det der, for han er jo ike hjemme. Jeg gav meg på det, så kommer jeg hjem og er på do nå i natt og kjenner at det er iiiiiiiiiiiiiiskaldt på badegulvet. Han har jo skrudd av her og! Fan jeg blir så sinna altså, sånn har det igrunn vært de 6 åra vi har vært sammen. Han skrur av og jeg skrur på, vi snakker om det og varmen får stå på i noen uker, og så er vi tilbake. Kjenner at det er en skikkelig bagatell å bli sur for, men jeg er så dritt lei.

Så tenker jeg på når babyen kommer, for han er ganske sparsom med varme i resten av huset også, skal helst ikke ha mer enn 21 grader, det er MAX lissom. Det er for kaldt for meg ofte, men jeg har da tepper. Men bebisen trenger det vel litt varmere enn som så eller?

hehe.. ler litt når jeg leser det nå, men det irriterer meg såpass akkurat nå at jeg ikke fikk sove, menå nå har jeg letta på hjertet så nå skal jeg krype under dyna igjen og forhåpentligvis få sove et par timer.

Takk til de som gadd å lese hele! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva om du betaler en større andel av strømregninga enn han gjør?

Da har han vel ingenting han skulle ha sagt..

Skrevet

Vet du hva, jeg skjønner deg så godt. Jeg sulter heller enn å ha det kaldt på badet.

Var en gang sammen med en av samme type som samboeren din, det var slitsomt om vinteren, he he. Da jeg endelig hadde fått grei varme i huset kom han hjem, skrudde av all varmen og gjerne satte opp et vindu også. Det var jo såååå varmt der da, grrrr.

Nå er jeg takk og lov gift med en av samme sorten som meg, behagelig og varm temperatur er høy prioritering hos han også. Deilig :o)

Skrevet

Jeg synes det er fornuftig og spare miljø og penger jeg da.

Her er varmekablene av hele sommerhalvåret, og ja det er kaldt på gulvet men det plager meg ikke, hadde vært deilig med varme-ja. Men det er ikke noe behov.

Skrevet

når babyen kommer må det være varmt på badet..siden den er naken der som oftest..

Husker ikke helt hvor varmt det er anbefalt å ha på badet,men hos oss er det min 25grader..sambo liker det ikke helt,men det driter jeg i,jeg bor da her jeg og!

Skrevet

Bygg en utedo med reisedusj til samboern din, så kan ha det kaldt og guffent der. Jeg og min samboer er heldigvis enige om at bad og badstu omtrent er det samme, så her er det godt og varmt :-)

Skrevet

Hehe.. akkkurat som om jeg skulle skrevet innlegget selv, HI :) Samboer skrudde ned varmekablene heeele tiden i år når sommern begynte.. jeg ble ganske irritert og skrudde dem opp igjen. Tilslutt skrudde han de helt av en dag og jeg sto opp til en isklad overraskelse. Men.. når det skal sies så merker vi det godt på strømregninga + at den sommern her har vært varm så langt så badet har faktisk vært det kaldeste rommet i huset, noe som har vært deilig. Men, når babyen kommer er det på igjen! :)

Skrevet

Hvis det er for å spare strøm, virker dette mot sin hensikt. Varmekabler drar mye strøm for hver gang de blir slått på. Dette pga at det trengs mye energi for å varme opp kableen og betongen/flisene. Da er det bedre å skru det litt ned, og passe på at døra er lukket. Er enig at det bør være varmt på badet/ do.

En annen ting er at jeg synes det var utrolig frekt av ham å skru av kablene hos kompisen uten å ha fått beskjed om det.

Husker ikke hvor varmt det er anbefalt for bebi, men fryser du er det for kaldt. Husk at når du har fått nurket skal du ikke fryse på beina, rumpa, hendene og brystene. Det kan gi brystbetennelse, og det er ikke godt. Har hatt det selv, og unner ingen å ha det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...