Anonym bruker Skrevet 6. juli 2008 #1 Skrevet 6. juli 2008 Hadde dere noen symptomer i svangerskapet som det gikk galt i? Jeg har hatt en MA for noen år siden, i uke 11 (fosteret døde i uke 8). Jeg hadde ingen symptomer. Hadde dere det? *gravid igjen og litt engstelig trass i symptomer*
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2008 #2 Skrevet 6. juli 2008 Jeg har hatt SA i uke 7 og MA i uke 11/12. Da jeg hadde SA så mista jeg alle symptomene flere dager før, og begynte å blø og få menssmerter. UL viste at det ikke var annet en en tom fostersekk der. Da jeg hadde MA så merka jeg ikke noe før legen skulle finne hjertelyden og den ikke var der. Det var ingen symptomer på at det hadde gått sånn. Du burde ikke tenke så mye på det, for skjer det så er det ingenting å gjøre med så tidlig uansett. Og det går vanligvis bra!
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2008 #3 Skrevet 6. juli 2008 Jeg hadde SA i uke7 to ganger, hadde ikke så mye symptomer akkurat, visste jeg var gravid, så symptomene kom vel mest pga tankene! Mitt siste svangerskap, som endte med baby, fikk jeg kvalme ganske tidlig!
Mitzy Skrevet 7. juli 2008 #4 Skrevet 7. juli 2008 Jeg mistet i MA uke 9(oppdaget i uke 12 da jeg hadde ringt og mast til legen hele jula om at noe var galt) Mistet symtomene og bare visste at noe var galt.Kom litt brun utflod og. Mistet i SA og da småblødde jeg hele tiden så fikk jeg sterke menssmerter før jeg mistet. Men 3.gang småblødde jeg litt og mista symptomer i uke 11/12 men sitter med verdens nydligste jente nå så skjønner meg egentlig ikke på dette jeg:) Lykke til:)Krysser fingrene for deg!
Mikkemafian Skrevet 7. juli 2008 #5 Skrevet 7. juli 2008 Jeg hadde ingen symptomer i det hele tatt i det svangerskapet som gikk galt. Neste gang skal jeg være fornøyd med litt kvalme, tror jeg.. Hadde MA i uke 11 og fosteret hadde vært dødt lenge..
Nætte;mortil2 Skrevet 7. juli 2008 #6 Skrevet 7. juli 2008 Har mistet fire ganger.. SA alle gangene. SÅ da jeg begynte å blø i dette svangerskapet også trodde jeg at det var gjort. Men gikk til lege og fikk tidlig UL innvendig for å se om det var noe der inne.. Og det var det. Så hvis du er urolig og bekymret så ville jeg tatt turen til legen og hørt om du kunne fått det. For det er utrolig tungt å lure sånn..
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2008 #7 Skrevet 7. juli 2008 Takk for svar. Jeg prøvde meg ovenfor legen om tidlig UL, men der fikk jeg ikke noe medhold. Så jeg skal ringe en privatklinikk i stedet. Det var alle symtpomene som fikk meg til å teste, jeg hadde ingen anelse om at jeg var blitt gravid. Men skulle det bli en SA/MA, så er det jo en grunn til det. Heller miste i første trimester enn en dødfødsel i tredje...
Nætte;mortil2 Skrevet 7. juli 2008 #8 Skrevet 7. juli 2008 Så rart legen din ikke ville gi deg rekvisisjon.. Men jeg personlig tror jo at selv om det koster å dra til privatklinikk så er det så absolutt verdt pengene! Hvis man kan bli beroliget av å se den lille inni der så bør man gjøre det man kan for å gjøre det.. Lykke til! Jeg har nå et lite knøtt som ligger og sover i vogna, men vet at ukene og dagene i starten hadde blitt end a lenger hvis jeg ikke hadde fått sett hjertet slå... Var første gang i uke 6 og andre gang i uke 9, og så hørte vi hjertelyden i uke 12.. Da først skjønte jeg at det var alvor! =) Håper det går den veien for deg også!! !
Pusur_mor Skrevet 7. juli 2008 #9 Skrevet 7. juli 2008 Hei! oppdaget en MA på ordinær ul i uke 19 for 23 år siden. Babyen døde to uker tidligere. Jeg mistet gradvis alle symptomer på at jeg var gravid, og fikk en dundrenede hodepine en uke før det ble oppdaga. Klarte ikke å røre meg uten at hodet eksploderte. Jeg hadde kjent spark, og inbilte meg at jeg kjente det de to ukene etter at hun døde også. Dersom du er usikker, og legen nekter deg tidlig ul ville jeg ringt inn på gynekologisk og snakket med de. Der har de sikkert papirer på at du har mistet før. Bare si at du er redd og usikker, og at legen ikke vil følge deg opp.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2008 #10 Skrevet 7. juli 2008 Mente du 23 eller 3 år siden? Hvis du mente 3 så tror jeg at jeg husker deg fra BiM. Var en dame som ventet sin tredje eller fjerde og som fant ut på UL at det ikke hadde gått så bra=( Nicket hennes var noe slikt som ditt. Leste videre på BiM nå at det var en som hadde funnet en gynekolog i Gule Sider og skulle ta alle svangerskapskontrollene der (med UL). Kan man bare gjøre det sånn? Må man ikke bruke fastlegen/jordmor? HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå