Gå til innhold

Sterillitet,angrer,finns det håp?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en 36 år gammel 3 barns mor,som sterilliserte seg etter det tredje barnet,noe jeg selfølgelig angrer på nå.Er det noen som har erfaring av å ha fått "reparert skaden",eller hørt noe av noen andre??? Finns det håp???Er babysjuk....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må dessverre skuffe deg der. Sterilisering på kvinner kan ikke reverseres. Men på menn er det mulig.

Skrevet

jeg har et søskenbarn som steriliserte seg etter nr2.

Hun gjorde det om og ble gravid med nr 3. Så ja det er håp. Men ingen garanti for at det bir velykket..Eneste er å gjøre det om å håpe på du blir gravid igjenn :)

Skrevet

mamman til en nær venninne av meg steriliserte seg etter hu fikk veninna mi. 18 år senere fikk hu tvillinger med den nye samboeren sin. det var prøverørs da, så det spørs om det er slike metoder en må igjennom=) men det er jo vertfall muligheter da=)

Skrevet

Det går an, men prognosen er relativt dårlig:

 

Refertilisering

Kumulative to års svangerskapsrater på over 60% er rapportert etter refertiliserende tubekirurgi (over 80% hos kvinner yngre enn 33 år19 (IIb))

Refertilisering må i Norge som regel utføres i privat regi

 

(fra: Norsk gynekologisk forening, http://www.legeforeningen.no/index.gan?id=106501&subid=0 )

 

Skrevet

Du kan bli gravid ved hjelp av IVF.

Skrevet

Leste nettopp en artikkel om dette. Og det koster vel mellom 18- 25000 å få reparert "skaden" igjen=/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...