mama73 m/tre søte små Skrevet 6. juli 2008 #1 Skrevet 6. juli 2008 Kjenner jeg begynner å bli veldig tungpustet og det skal ingenting til for at pulsen stiger til ubehagelige høyder, men den er også høy når jeg sitter i ro. Målte hvilepulsen min i stad og den var rett over 100! Kan til tider være ganske ubehagelig å kjenne den raske dunkingen mens man trekker etter pusten. Noen andre som har det slik? Vet det er vanlig med høyere hvilepuls når man er gravid, men over 100? Noen andre?
Lille-My,75 Skrevet 7. juli 2008 #2 Skrevet 7. juli 2008 Samme her... Jeg er i uke 30 og har det helt likt som du beskriver. Har snakket med både lege og jordmor om det, og de sier det er helt vanlig og ingenting å bekymre seg over. Jeg målte også pulsen min med pulsklokke da jeg satt stille, og den lå på 109 i snitt over en 10 minutters periode. Men den ligger ikke så høyt hele tiden, altså. Legen sa at det ikke er noen fare, så lenge pulsen er jevn. Så jeg prøver bare å ta det litt med ro når det står på som verst. Blir jo gjerne litt ekstra anpusten når pulsen ligger så høyt også...
KarinB Skrevet 7. juli 2008 #4 Skrevet 7. juli 2008 det er helt normalt så lenge den er jevn! Har hvilepuls på 105, hatt det i store deler av svangerskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå