Anonym bruker Skrevet 6. juli 2008 #1 Skrevet 6. juli 2008 Jeg har en samboer som jeg har to barn med. Han har etter min mening hatt litt lett for å ta opp forbrukslån, og har også en litt lei vane med å la være å betale regninger, eller ordne seg sånn at han ikke har til regninger han vet kommer. Vi har det i utgangspunktet ikke så værst økonomisk, greie boutgifter og greie bokostnader, men hans overforbruk har en lei tendens til å gå utover familiens fellesøkonomi. Vi har mindre igjen til mat og bensin, og kos for både oss selv og ungene. Deler av lånene var fra før vi møttes, men så ble det plusset på, og så ble det tatt opp tilleggs lån, og et par kredittkort. Jeg visste jo om det, og har jo fått vite om det underveis, det har vært litt sånn, at han sløser vekk alt og for at vi da skal klare å betale for huset og strømmen må vi låne. Fryktelig ond sirkel. Det er ikke snakk om så fryktelig mye penger, men det utgjør 3000-4000 per måned, så den utgiften svir. Jeg sier det er hans gjeld, og det er det også, jeg har ikke nytt godt av de pengene, og ikke får jeg nyte godt av mine egne penger heller for de går til å rydde opp hans rot. Jeg tjener minst og bidrar like mye og mer. Noen andre? Noen råd?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå