Gå til innhold

Hun nekter å sove, skriker og virker redd. Noen tips???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynner jeg faktisk å bli helt fortvilt over søvnproblemene til datteren vår. Hun er 13 mnd og er blitt helt umulig på natta, vil ikke sove dersom hun ikke får holde mor eller far i hånda.....

Det går helt fint å legge henne om kvelden, vi er litt sammens med henne inne på soverommet, 5-10 min, så sover hun, men våkner etter ca en time og da har vi det gående. I dag våknet hun halv ni, og nå, halv tolv har hun akkurat skreket seg i søvne.

Vi prøver nå å la henne være alene i 10 min, deretter 15 min, 20 min osv. Går inn til henne og roer henne ned, gir henne smokk og legger henne ned. Stryker henne litt på kinnet.

Hun lukker øynene, men med en gang det blir en liten lyd i rommet og vi er på vei ut da slår hun opp øynene, hiver seg over på magen og begynner å stor skrike.............

PLS, er det noen der ute som har noen tips og ideer på hvordan vi løser dette?

Er det helt feil av oss å la henne skrike så mye? Jeg får helt vont i hjertet av å høre på...

Tips mottas med takk :o) Klem R

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette hørtes veldig kjent ut. Vi har hatt det på samme måte i perioder, og vi har ingen gode tips. Vi går også ut og inn til henne, og hun spretter opp med en gang vi går ut. HYLER. Hun virker mer sint enn redd, men det er jo ikke så lett å høre forskjell alltid. Vi klarer ikke la henne ligge så lenge som 10 min, men går kanskje inn etter 2 min. Kan godt hende det hadde vært lurere å vente lenger. Noen vil kanskje si det ikke er bra, men jeg tror egentlig ikke de tar noen skade. De er så store nå. Vi har også prøvd å tusle rundt i etasjen der hun ligger og lage lyder (alltid behov for litt rydding), sånn at hun vet at vi er der. Det går seg nok til, tror mange har sånne perioder.

Skrevet

Kanskje ikke bruke så lang tid på å si natta? 5-10 minutter er ganske lenge.

Og ikke gi deg.!! Når man først har begnyt på den måten, så må du ikke gå inn oftere eller ta henne opp. da blir det bare værre og du utsetter problemene... bare fortsett til ho forstår at du ikke kommer inn igjen..

kan trøste deg med at det vil gå over..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...