Gå til innhold

Nye venner, etter man får barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en alenemor, og de fleste venninnene mine er på samme alder men føler det at etter jeg ble mor, har jeg helt mistet kontakten med dem. Også føler jeg at jeg og mine gamle venner har "vokst ifra hverandre". De er mer opptatt av ting enn meg, så har ikke så mange av dem barn heller :) Jeg er ikke så flink til å bli kjent med nye folk, litt sjenert av meg og aner ikke hvordan jeg skal bli kjent med nye folk. Begynte nyligen på Yoga alene, bare for å få selvtillitet litt opp, kan si det hjalp litt, men hva gjør jeg nå ..

Savner en bestevenninne på en måte, selv om det er vel ikke så vanlig å få seg en bestevennine når man er 23 år gammel ?

Har noen av dere fått dere nye skikkelige gode venner etter dere fikk barn ? Og hvordan skjedde det da ? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste venninnene mine, utenom bestevenninnen min, har jeg fått etter at jeg fikk barn selv :-) Hun ene står meg vanvittig nær, vi har jenter begge to som er like gamle. Ble kjent med hun gjennom Bim/Dib faktisk ;-) Og vi er som knoll og tott, er utrolig glad i henne og jenta hennes :-) De to andre venninnene mine (som også har barn som er like gamle som min) ble jeg kjent med gjennom bestevenninnen min.

Så nå gjenstår egentlig bare bestevenninnen min her.. ;-)

Men jeg vet ikke hva jeg ville gjort dersom D og R ikke var kjente av bestevenninnen min, tror neppe jeg bare hadde stepped up to them å sagt "hei" liksom, hehe. Jeg tror jeg har vært veldig heldig sånn sett :-)

Men.. Det er ikke veldig rart å få seg en bestevenninne når man er 23 iallefall :-) Jeg er 21 år, goin' on 22, å fikk meg en bestevenninne (gjennom Bim/Dib her) nå ganske nylig ;-)

And oh yes, vi er alle tre alenemødre :-)

Skrevet

Jeg fant fort ut hvem som var ekte venner når jeg ble gravid første gangen.

Av alle de jeg trodde var ordentlige venner som jeg har kjent helelivet viste det segtil at hun jeg traff første året på vgs var den som jeg nå i dag kan kalle ei ekte vennine som stiller opp i tykt og tynt.

Jeg har fått mangen gode venner etter jeg fikk barn, men er vell spes 2 stk som jeg synes jeg har fått et ekstra godt vennskap til som jeg føler jeg kan si alt til uten at de er verken dømmendes eller noe, og jeg har det super artig sammen med dem.

Jeg møtte dem faktisk gjennom DIB, dro på treff og jo fler treff vi hadde jo bedre kjent ble vi og begynte finne på ting med ungene utenom de vanlige treffene, så ble det til at vi dro på byen sammen og ja det er to stk jeg ikke vil være foruten i dag :-)

Jeg er innflytta her jeg bor og kjente kun min samboer sine venner, men savnet noen og dra på besøk til som på en måte var litt mer mine venner og ikke bare hans venner.

Så et tips er og kansje dra igang et treff der du bor er garantert mangen der ute i din situasjon og den er ikke noe hygelig og være i..

Lykke til hvertfall :-)

Skrevet

Jeg vil råde deg til å beholde dine gamle venner. Du kan bli kjent med nye venner gjennom babysvømming, barseltreff o.l, der kan du kanskje få dekket behovet for babyprat osv... Prøv likevel å holde kontakten med venninnene dine. Kanskje har dere forskjellige interesser akkurat nå, men dette vil utjevne seg igjen.

Jeg har mistet mange av mine barndomsvenninner av forskjellige årsaker. Har mange venninner i dag, men kjenner at jeg savner å ha venninner som har kjent meg "bestandig".

Lykke til med å holde på venner! OG skaffe nye:-)

Skrevet

Jeg mener at de gamle er eldst. Det er 100 ganger høyere pri hos meg å holde på gamle venner enn å skaffe seg nye. Man vokser fra hverandre, snart den ene så den andre.. men alle er i konstant vekst. Dette med å få nye venner er flott, men tenk deg om før du dumper en gammel.

Skrevet

jeg kommer nok aldri til å dumpe de gamle vennene mine, men jeg føler at etter jeg fikk barn og spesielt ble alene mor, så har venne aldri tid til å finne på noe med meg, med mindre om det involvere å gå på byen eller feste.. litt trist.. de synes det ikke er så spennende at jeg har barn ..

Skrevet

Selvfølgelig syntes de ikke det er så spennende med dine barn. Men skaff deg en barnevakt og vær litt mere enn mamma.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...