M&guttane Skrevet 6. juli 2008 #1 Skrevet 6. juli 2008 Tre uker før og seks uker etter fødselen er forbeholdt mor. Dersom barnet kommer en uke etter termindato, vil mors 6 uker starte da eller starter de uansett ved termindato? Noen som vet?
Herkules Skrevet 6. juli 2008 #2 Skrevet 6. juli 2008 Ja det blir vel sånn. Om du føder en uke etter termin så har du tatt de 3 ukene før fødsel og så har du 6 uker etter selv om det i et slikt tilfelle blir 10 uker tilsammen da;) Skal du kun ha disse 3+ 6 ukene?
M&guttane Skrevet 6. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. juli 2008 Nei det skal jeg ikke. Skal nyte den tiden vi får sammen det første året:-) Men vi skal i familieselskap i "uke 10" etter etter permisjonstart, og håpet at jeg kunne ta ferie den uken og samboer permisjon. Har 5 uker ferie tilgode i år da jeg er sykemeldt og samboer ingen. Så dersom lilegutt blir født etter termin,så kan jo ikke samboer ta permisjon den uken da det er en av de som er forbeholdt mor... Ikke lett dette...
Herkules Skrevet 6. juli 2008 #4 Skrevet 6. juli 2008 Skjønner, men kanskje han kan ta ferie da og heller ta pappaperm når han hadde tenkt seg ferie?
♥ Mamma'n til Jørgen og Marius Skrevet 7. juli 2008 #5 Skrevet 7. juli 2008 Dine 3 uker starter 3 uker før termin, så følger de 6 neste ukene uansett når tid du føder. Så de første 9 ukene fra permstart, er dine. Jeg mistet 2 uker med min lillegutt fordi han ble født 2 uker på overtid. Det har irritert meg litt, men lite å gjøre med det.
♥ Mamma'n til Jørgen og Marius Skrevet 7. juli 2008 #6 Skrevet 7. juli 2008 Så hvis jeg skjønner deg rett, så kan mannen din ta permisjon i uke 10 og du ta ferie, for da er dine 9 uker som er forbeholdt deg over.
M&guttane Skrevet 7. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 7. juli 2008 Takk for hjelpen! Da begynner permisjonsbrikkene å falle på plass, og familieselskapet ser ut til å være reddet:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå