lillesøster skal bli storesøster Skrevet 6. juli 2008 #2 Skrevet 6. juli 2008 Vi bytta da hun var 2 år og 1 mnd, da knakk reisesenga vår. (har aldri hatt sprinkelseng)
Gjest Skrevet 6. juli 2008 #3 Skrevet 6. juli 2008 Småen byttet da han var 2 år,vesla er over 2 og får ikke ny før hun får et eget rom da vi ikke har plass til annen seng på rommet vårt.
*Anonymus Maximalus* Skrevet 6. juli 2008 #4 Skrevet 6. juli 2008 småtten bytta ca ved 1,5 års alder.
♥2 små gull♥ Skrevet 6. juli 2008 #6 Skrevet 6. juli 2008 De sier at man skal bytte mellom 1 og 2 år, eller når barnet begynner å ville klatre over kanten. Da er det farlig fordi de kan falle over og dette i gulvet.
Blue Lady Skrevet 6. juli 2008 #7 Skrevet 6. juli 2008 Bytta for en uke siden, Lucas er snart 3 år. Han har sovet godt i sprinkelsenga og ikke klatret ut eller mistrivdes på noen måte, så har ikke strassa med det. Men når han nærmer seg 3 år så er det greit å bytte. Overgangen har gått smertefritt, han har ikke tullet en eneste gang, kommer ikke ut av rommet, legger seg med og sover.
blond Skrevet 6. juli 2008 #8 Skrevet 6. juli 2008 Vi har enda ikke byttet og han er 3 år og 3 måneder.
camilla^ Skrevet 6. juli 2008 #9 Skrevet 6. juli 2008 Hu eldste ahr aldri sover i sprinkelseng, for henne var det helt uaktuelt (til min store fortvilelse) Hu minste fikk vanlig seng da hun var under året. Hun begynte å klatre ut av senga når hun var ett halvt år, så da måtte jeg ta masse dyner på gulvet om hun kom seg ut. Første dag i stor seng, sov hun gjennom hele natten uten noe tull, og uten å falle ut (ikke sengehest heller)
Gjest Skrevet 6. juli 2008 #10 Skrevet 6. juli 2008 Snuppa her var akkurat to år bare noen dager over toårsdagen faktisk..
Gjest fantasiløs Skrevet 6. juli 2008 #11 Skrevet 6. juli 2008 Helt individuelt... Strengt tatt holder den jo rimelig lenge - da de er ganske så lange... Poden vår sov i den til den begynte å bli liten og trang. Han fikk ny seng da han var 3. Så ikke noe poeng i å skifte før...
Guttemamma til tusen :) Skrevet 7. juli 2008 #12 Skrevet 7. juli 2008 gutten min er 2 år og 3mnd... jeg kan ikke i min villeste fantasi se for meg at han skal klare å sove i "voksen" seng! Han tuller og tøyser til langt på kveld.. skal ha vann, forskjellige leker i rommet, bøker, sang ol.... hadde han hatt mulighet til å komme seg ut av senga hadde han nok styrt verre inne på rommet:o) Har forsåvidt laget ny seng til han.... han har seng "inni veggen" med gardiner forran... der har vi lagd sprinkler som han ikke har mulighet til å komme over:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå