Gå til innhold

Når bytter man fra sprinkelseng til vanlig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bytta da hun var 2 år og 1 mnd, da knakk reisesenga vår. (har aldri hatt sprinkelseng)

Skrevet

Småen byttet da han var 2 år,vesla er over 2 og får ikke ny før hun får et eget rom da vi ikke har plass til annen seng på rommet vårt.

Skrevet

småtten bytta ca ved 1,5 års alder.

Skrevet

skal bytte nå. litt over to år.

Skrevet

De sier at man skal bytte mellom 1 og 2 år, eller når barnet begynner å ville klatre over kanten. Da er det farlig fordi de kan falle over og dette i gulvet.

Skrevet

Bytta for en uke siden, Lucas er snart 3 år. Han har sovet godt i sprinkelsenga og ikke klatret ut eller mistrivdes på noen måte, så har ikke strassa med det. Men når han nærmer seg 3 år så er det greit å bytte. Overgangen har gått smertefritt, han har ikke tullet en eneste gang, kommer ikke ut av rommet, legger seg med og sover.

Skrevet

Vi har enda ikke byttet og han er 3 år og 3 måneder.

Skrevet

Hu eldste ahr aldri sover i sprinkelseng, for henne var det helt uaktuelt (til min store fortvilelse)

Hu minste fikk vanlig seng da hun var under året. Hun begynte å klatre ut av senga når hun var ett halvt år, så da måtte jeg ta masse dyner på gulvet om hun kom seg ut. Første dag i stor seng, sov hun gjennom hele natten uten noe tull, og uten å falle ut (ikke sengehest heller)

Skrevet

Snuppa her var akkurat to år :) bare noen dager over toårsdagen faktisk..

Gjest fantasiløs
Skrevet

Helt individuelt...

Strengt tatt holder den jo rimelig lenge - da de er ganske så lange... Poden vår sov i den til den begynte å bli liten og trang. Han fikk ny seng da han var 3. Så ikke noe poeng i å skifte før...

Skrevet

gutten min er 2 år og 3mnd... jeg kan ikke i min villeste fantasi se for meg at han skal klare å sove i "voksen" seng! Han tuller og tøyser til langt på kveld.. skal ha vann, forskjellige leker i rommet, bøker, sang ol.... hadde han hatt mulighet til å komme seg ut av senga hadde han nok styrt verre inne på rommet:o)

Har forsåvidt laget ny seng til han.... han har seng "inni veggen" med gardiner forran... der har vi lagd sprinkler som han ikke har mulighet til å komme over:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...