Gå til innhold

Jeg trenger ny symaskin! HJELP!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den forb***** symaskina mi bare tuller for tiden! Det er en skikkelig billig greie fra AEG kjøpt på Elkjøp, og uansett hva jeg gjør så tugger tråden seg, og masse annet tull! Blæh!!

Er det noen kompetente brukere der ute som kan anbefale en bra maskin (helst ikke mye over 10000,- akkurat), det hadde vært veldig gøy med en som kan brodere også... :)

Vær så snill å hjelp meg, for jeg er blank når det gjelder sånt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er maskina di gammel?

Vært på service?

Skrevet

den er ca 2 år gammel, og har fått byttet den en gang pga at den forrige holdt på å brenne opp :-S Fikk byttet til samme modell... Hadde det samme problemet med den forrige også, når jeg tenker etter.

Skrevet

Jeg har en Janome som jeg er veldig fornøyd med :o)

Du kan vel klage på den du har nå, så betale evt et mellomlegg hvis du vil ha et annet merke (hvis den er dyrere).

Skrevet

Kjøp et skikkelig merke som Singer eller Husquarna. De har laget maskiner i mange år, og kan dette. Maskin til tusenlappen ville jeg ikke hatt men for et par tusen begynner du å få greie enkle maskiner. Du kan jo se om du får tak i en brukt en? Skal du ha en som broderer må du nok betale en 5-7 000.

Skrevet

De har bare den typen på elkjøp, så der får jeg nok ikke bytta til en annen. Men har lyst til å kjøpe en litt mer fancy en nå :)

Skrevet

Jeg har Bernina 125S og er kjempefornøyd.

Kostet vel ca. 6000,- da jeg fikk den (2005)

Skrevet

Bernina lager også bra maskiner.

Skrevet

5-7000 skal nok gå greit :) Har budsjett på rundt 10 000,- :)

Den jeg har nå var bare ett "hastekjøp" egentlig :P

Skrevet

beklager, jeg syntes det sto budjett på ca tusenlappen.. tror jeg begynner å bli gammel.

Gå for et anerkjent merke i alle fall. Da er det greit å få reparert og tak i ekstra deler, som feks underspoler. Tenk over behovet ditt når du handler. Dersom du mest legger opp bukser og syr gardiner trenger du ikke maskin til mer enn 3-4000. Jeg har en som er helt enkel, og det eneste jeg savner på den er trikot-søm.

Skrevet

Ja, jeg er veldig fornøyd!

Hilsen kjole og draktsyersken;-)

Skrevet

Mamma sin overlevde meg og mine barbie-kresasjoner så det måtte være kvalitet. Selv har jeg Husquarna. Synes den fungerer veldig greit, men den er litt i enkleste laget. Men jeg syr mest rett fram så det går greit.

Skrevet

Nei, man trenger ikke noe fancy greier da:-)

Husquarna er også gode maskiner, men jeg liker best Bernina. Men det er nok en smakssak og ikke et spørsmål om kvalitet.

Skrevet

Jeg har en Janome og er super fornøyd.

Mamma har en også, noen modeller under meg, og jeg har ikke noen fancy, kan ikke brodere heller.

Min søster har og vi har på hytta.

Så for å si det slik, vi er veldig fornøyde med Janome. Selv min søster som ikke kunne sy før hun fikk symaskin klarer det meste, og min mor som syr veldig mye er strålende fornøyd.

(prisen var mye billigere enn husquarna osv når jeg tittet rundt da jeg skulle kjøpe meg. bedre garanti var det også, noe ingen av oss har måtte benytte oss av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...