Septemberprinsen Skrevet 6. juli 2008 #1 Skrevet 6. juli 2008 Er i dag 30+5, og plutselig ble jeg obs på at magen plutselig har blitt litt lavere. Eller kanskje har den vært det hele tiden uten at jeg har tenkt over det? Masse kynnere har jeg også, uten at det kanskje trenger å ha noen betydning... Hmmm, er det noen andre som har opplevd dette? Er det ikke noe med at noen kan bære fosteret høyt oppe, mens andre igjen bærer det lavt? Nei, dette ble et litt rotete innlegg, men håper noen gidder svare allikevel.
jurgita&runa&trym Skrevet 6. juli 2008 #2 Skrevet 6. juli 2008 jeg er 34+6 i dag og har hele tiden hatt lav mage, så vet ikke om den kommer til å sige nokka mer hos meg... du har rett, vi bærer unga på forskjellige måter..
Ladybug~N&E Skrevet 6. juli 2008 #3 Skrevet 6. juli 2008 så lenge sf-målet øker slik det skal så trenger man ikke bekymre nevneverdig. det som kan ha skjedd er at babyen din har: -snudd seg -siget lenger ned i bekkenet og lagt seg i den endelige posisjonen -festet seg. noen babyer fester hodet ganske tidlig uten at det har noen betydning for når fødselen ev. starter. min var så og si festet i uke 31. ang. kynnere så er det helt normalt de siste 10ukene før termin. (både tidligere og senere også egentlig) livmoren øver seg;) og ja, vi bærer barna våre forskjellig;) noen bærer lavt, andre høyt. noen bærer barna mer på innsiden av kroppen, spesielt dersom man har lang overkropp og hos andre ligger babyen langt på utsiden fordi disse er lavere eller har kortere rygg;) du får sikkert beskjed av jordmor dersom hun ser noe ang. sf.mål og/eller nedsunken mage;)
Septemberprinsen Skrevet 6. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. juli 2008 Tusen takk for ryddige svar, begge to. Nå er jeg litt roligere Målte selv sf-målet i dag, og da hadde det økt 1-1,5 cm den siste uken,så regner med at alt er i orden. Jeg er en av disse litt engstelige, modne førstegangsfødende, men nå har dere klart å roe meg med deres ekspertise :0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå