Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er det jeg tror det er - så bruker ex."bolere" Efedrin for å forbrenne underhudsfettet på kroppen.. Ja - slankemiddel!

Skrevet

Hæ? Er ikke det mot kvalme da? Eller er jeg på viddene..?

Skrevet

Efedrin er en adrenalin liknende stoff. Det er FARLIG å bruke som slankemiddel. Det gir alt for høy hvilepuls og forstyrrelser i hjerterytmen.

Skal ikke brukes uten legekonsultasjon og skal iallefall ikke kjøpes på Svinesund!

Skrevet

Det selges som "kosttilskudd" eller slankemiddel på Svinesund.

Skrevet

(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) du tenker kanskje på Afipran:)

Skrevet

Ja det er det jeg tenker på ja!=) tihi..

Skrevet

Jeg fikk efedrin da jeg hadde bronkitt. var en mixtur som var slimløsende/hostesaft.

Skrevet

he heh eh:) Det er ganske mange like navn på ting!

Skrevet

Ja, det finnes også, men er nok ikke like mye efedrin i det som i de slankepillene bolere tar:)

Skrevet

En slektning av meg kjøpte dette på Svinesund. Piller som er halvt røde og halvt sorte utseendemessig. Typisk "kapsel-pille". Han gikk ned rundt 10 kg i løpet av den sommeren, men ble også MEGET dårlige av de. Han slutta umiddelbart da han fikk store smerter i brystet etter fysisk aktivitet. I ettertid kunne han fortelle om hjertebank, svetting, uro i kroppen, depressive tanker, problemer med å sovne om kveldene og en slags brennende og verkende følelse i brystregionen.

Kan i samme slengen nevne at han la på seg alt han gikk ned da han kutta ut pillene, pluss noen kg til etterpå........

Tatt fra Wikipedia:

"Efedrin, C15H10NO, naturlig forekommande stimulerende substans som er blitt anvendt innenfor medisinen i hundrevis av år.

Stoffet har to effekter:

Det øker frigjøringen av noradrenalin fra nerveendene.

Det virker direkte stimulerende på både alfa- og betareseptorer i nervesystemet.

Efedrinets virkning avtar ved gjentatt bruk fordi det oppstår en økning av toleransen.

Efedrin kan ha en psykostimulerende effekt, omtrent som amfetamin, og enkelte pasienter som bruker efedrin som legemiddel mot astma har opplevd dette som en besværlig bivirkning. De får søvnvansker, nerverykninger, har tendens til å snakke mye og raskt, og skjelver på hendene. Misbruk av efedrin forekommer, men er sjeldent.

Blant annet kroppsbyggere bruker i enkelttilfeller efedrinpreparater som slankemiddel, for å redusere fettvev og som prestasjonsøkende middel. Det advares mot skader på hjerte-kar-systemet ved bruk av efedrinpreparater. Efedrin brukes i enkelte hostedempende midler, og i nesedråper."

Bare å holde seg unna med andre ord...

Skrevet

Jeg synes det er så trist at mange kjøper slike tabletter uten å vite hva man tar. Man kan ikke stole på at alt man får kjøpt i butikken ikke er farlig. Produsenter er kyniske og vil ofte kun tjene penger.

Jeg synes man generelt skal være rimelig skeptisk til alt man får kjøpt på nettet eller i helsekost av slankepiller etc.

Skal man slanke seg må man rett og slett endre livsstil. Forbrenne mer enn man spiser og det tar TID, men er den eneste riktige måten å gjøre det på for ikke å gå opp igjen. Man kan jo ikke leve på en kur resten av livet, en eller annen gang er man nødt til å gå over på vanlig kost igjen...

Med dette mener jeg ikke at jeg er skepisk til alt man får kjøpt i helsekostbutikker, men tabletter ol tar jeg sjelden og kjøper iallefall ikke i helsekost.

Skrevet

Jenta vår har fått Efedrin mot hoste fleire gongar, men sist gong ho fekk det skreik ho noko voldsomt om nettene, så vi har ikkje turd å bruke det meir.

Det er tydelegvis ganske vanleg å gje ungar Efedrin, men eg har no lest om mange som har hatt reaksjonar på det.

Skrevet

Vår gutt fikk også det som mikstur da han var liten. Hadde bronkitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...