amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 6. juli 2008 #1 Skrevet 6. juli 2008 min samboer har vært inn og ut av sykehuset med ryggoperasjoner som ikke har vært vellykket og i tillegg fått infeksjon i ryggen som ikke vil vekk. Nå er han innlagt igjen og vil bli liggende i 4-6 uker til. hjemme har jeg en liten jente på 11 mnd og en mamma som er gravid 22 uker på vei og et bekken som ikke vil være venner på noen som helst måte. Føler jeg har vært aleinemamma siden jul, når han har vært hjemme fra sykehuset har jeg vært sykepleier. I tillegg under hans siste opphold på sykehuset døde farmoren min, så to dager etter begravelsen døde moren hans og dagen etter den begravelsen døde bestefaren hans. Føler at forholdet er satt på en kjempe prøve. Vet ikke for øyeblikket hvor jeg skal snu meg hen og hente ernergi fra. Var på UL i uke 18 og terminen ble flyttet 15 dager, må inn på ny vekstestimering om en uke. Håper hun har vokst masse og jeg får en normal termin igjen siden jeg hadde regelmessig mens og testet positivt den dagen jeg skulle hatt mensen. Og i følge ul terminen skulle jeg blitt gravid da. Noen som har gode råd om hvordan man skal komme seg ovenpå uten å sende den lille vekk, hun er i den perioden der hun er redd de fleste. Til og med pappa er til tider skummel siden han ligger på sykehus og vi er nesten på besøk hver dag. Vil ikke levere henne fra meg når jeg vet hun bare griner og griner helt til jeg kommer tilbake for øyeblikket. finner ikke roen med andre og er helt umulig å legge. jeg bare legger henne i sengen og sier god natt, hører ikke mere fra henne før neste morgen. Har heldigvis barnehageplass fra medio av august og må si at det ser jeg fram til nå, regner med noen ekstra dager med tilvenning hvis hun er slik hun er nå. Men når hun er med andre barn kan hun glemme meg men med andre voksne, de er skummel de selv om hun treffer dem ofte. noen oppkvikkende råd som gir masse energi og overskudd.
Midt i blinken Skrevet 6. juli 2008 #2 Skrevet 6. juli 2008 Sender ihvertfall noen varme tanker til deg! Det høres ut som du har fått solid dose av det meste akkurat nå. Kan trøste deg litt med at den skrekken for fremmede voksne kangå seg til. Hadde det samme med jenta her hos oss, og gruet godt til barnehagestart, men det viste seg å gå helt strålende. En rørt mamma gråt sine modige tårer etter levering da... ) Oppkvikkende råd? Ikke gjør mer i huset enn du må! Klarer du å få fem minutter for deg selv, så gjør det du har aller mest lyst til og ikke det du føler at du burde.
Tulte, 07,08,mai 11,Fødeklar Skrevet 6. juli 2008 #3 Skrevet 6. juli 2008 Ohoi - temmelig mye på en gang!!! Jeg har det vel supert i forhold.Men har iallefall en datter på 15 mnd og en mann som jobber vekke 4 uker på og 4 uker av. Så er da alene med henne når han er vekke. Hun starter også i barnehagen i august:) Mitt beste råd er å sove når hun sover på dagen. Vet det er fristende å gjøre andre ting da for å få noe gjort - men jeg gjør heller det nødvendigste mens hun er våken eller rett etter hun har lagt seg om kvelden - før jeg tar fri kveld og slapper av i noen timer før jeg legger meg. Om hun sover ca til samme tid hver dag, som datteren min gjør,er det rimelig greit å legge flest mulig avtaler utenom det tidspunktet - slik at dere kan få felles "siesta" da : ) Og nå er det kun en måneds tid til barnehagestart - da kan du hvile enda mer:) Ellers gjør du kun det mest nødvendige i huset.Dattera mi syns ellers det er kjempekjekt å sitte i stol på kjøkkenet og se på når jeg holder på der - så der får jeg gjort det meste mens hun er våken uten at hun roter samtidig:) Med så mye dere har fått på en gang nå - så må jo bare ting bli bedre fremover! Ellers fullt lov å ikke dra på sykebesøk hver dag når det er over en så lang periode og du er så sliten. Forresten så var min datter også ekstra skeptisk da hun var ca 11 mnd - men gikk over rett etter det - så kan håpe hun er over det verste i forhold til det snart:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå