Gå til innhold

Han vil ikke sove i sengen sin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldste gutten vår er 4 1/2 år og har nå i det siste fått det for seg at han ikke vil sove i sin egen seng. Han griner og står i kveld etter kveld og sier han vil vente til vi legger oss for å kunne ligge sammen med oss. Syns dette er vanskelig, fordi han griner så høyt og derfor vekker lillesøsteren sin som ligger i rommet ved siden av. Men vi må nesten være harde på dette området og gi etter for han. Det har stort sett gått greit før, men som regel har pappaen ligget i senga sammen med han til han har sovnet. Jeg har lenge sagt at dette ikke er så lurt, fordi at han da blir avhengig av at faren ligger ved siden av han for at han skal få sove. Jeg vil at han skal kunne sovne trygt og godt alene.

Men dette er så utrolig vanskelig. Hva skal vi gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal altså stå "ikke gi etter"...

Skrevet

har ei på snart 3 som sover i senga si men nekter det inne på rommet sitt. så vi har bare senga hennes på vårt rom. orker ikke høre hu gråte så lenge hu ligger i egen seng. men hu har hatt laaange perioder i vår seng og..jeg gjør hva som helst for søvnen he he:)

Skrevet

glemte noe... ang det å ligge der til de sovner. det gjør jeg med vår( men jeg orker ikke denne kampen. dette går i perioder hos oss. plutselig snur hu om og legger seg selv.

Skrevet

En venninne hadde dette problemet med sin datter, hun ble anbefalt å legge en madrass nedenfor senga. Hun fikk ikke ligge i senga med mor og far, men på madrassen på gulvet.

Skrevet

Han har nok blitt bortskjemt opp igjennom tiden og fått ligge for mye i vår seng. Han kom ofte inn på rommet vårt om natta og ble liggende der til neste morgen. Med hun minste har vi vært konsekvent og bestemt fra dag èn og det har vist seg å være veldig bra. Vi legger henne i senga si og der ligger hun og pludrer og prater med seg selv til hun sovner. Svært sjelden at vi tar henne inn til oss. Det er i såfall hvis hun f.eks. har mye feber og sover veldig urolig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...