Gå til innhold

Hvordan avvenne barna m smokken? Trenger gode tips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jentene mine er snart 2 og akkurat 3 år. De er fryktelig avhengige av smokken...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm...vet ikke om jeg har så mange tips egentlig, men her forberedte vi snuppa i et par dager. Sa ting som at "nå trenger vi snart ikke smokken lenger" og "nå når du er blitt stor jente trenger vi ikke smokk" osv. osv.

Så en kveld bestemte jeg meg for at nå prøver vi! Hun skulle legge seg, og jeg hadde ikke noen smokk i senga hennes. Hun så seg rundt og lurte på hvor smokk var hen. Jeg sa at vi ikke hadde flere, at det var blitt tomt! Og det godtok hun faktisk! Men hun har bamsen sin som kos da, det har hun alltid hatt, og den skal hun få ha så lenge hun vil, den ligger hun jo bare sammen med så den får bli :o)

Skal sies at hun kun har brukt smokk ved leggetid, aldri gått rundt med den i tide og utide. Hun spurte vel en eller to ganger etter den etter at vi slutta, jeg ga samme svar: Vi har ikke flere, og det var greit.

Skrevet

Jeg kjøpte en sånn smokk som skulle være god bor bittet, med fordypning i midten, den nektet han å ta, og etter det har han ikke brukt smokk. 7 mnd :-) Var ikke meningen å avvenne da...

Skrevet

Smør noe vondt på smokken(noe surt,bittert)

Klipp av tuppen på smokken

Skrevet

Vi har sluttet med smukk på dagtid,det var på den enkleste måten:La være å gi henne den.

Sier at man bare skal bruke smukk når man sover,så nå legger hun den igjen i sengen når hun står opp på morningen.

Funket helt greit!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...